سعید زعفری هشجین
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با بسیج :

روزهای سرد و بارانی در انتظار اردبیلی ها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود و تشدید سامانه بارشی از ظهر فردا جمعه شاهد بارش باران و هوای سرد در مناطق شمالی و مرکزی استان اردبیل خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۶۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

روزهای سرد و بارانی در انتظار اردبیلی ها

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در اردبیل اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا ظهر یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی و تقویت سامانه‌های ناپایدار در استان فعال بوده و موجب ناپایداری‌هایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مدت آسمان استان نیمه ابری تا ابری خواهد بود افزود: هوای خنک و در برخی مناطق نسبتاً سرد حاکم شده و بارش باران نیز در برخی مناطق استان به صورت خفیف تداوم خواهد داشت که با خروج این سامانه از صبح روز یکشنبه ۱۸ آبان افت دما در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از ظهر فردا جمعه ۱۶ آبان با تقویت این سامانه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد افزود: از این رو بارش باران در مناطق مستعد با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه بوده و در غالب مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی تا ظهر یکشنبه هفته آینده تشدید می‌شود.

محمدی با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اردبیل خاطر نشان کرد: از ظهر فردا جمعه بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پراکنده، بارش برف در ارتفاعات استان، رخداد مه و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی استان، افت دما از صبح روز یکشنبه پیش بینی می‌شود.

وی از احتمال جاری شدن رواناب، یخبندان سطح جاده و نیز اصابت صاعقه خبر داد و گفت: توصیه می‌کنیم کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، اجتناب از اطراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، جمع آوری محصولات کشاورزی برداشت شده و انتقال آنها به انبارهای مسقف جدی گرفته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار