اداره فرهنگ و ارشاد ری از ایجاد مراکز تبادل کتاب حمایت می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از مرکز تبادل کتاب در حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری دیدن کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این مرکز قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۹۱۱۹۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، اقدام این مرکز که با هدف چرخش کتاب در جامعه، جلوگیری از انبارکردن کتاب و استفاده سریع و ارزان از منابع مکتوب صورت گرفته است، را قابل تحسین دانست.

وی افزود: از آنجائیکه قیمت کتاب افزایش قابل توجه ای داشته است و دسترسی تمامی اقشار مردم به اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میسر نیست، اینگونه فعایت ها در ارتقای سرانه مطالعه مفید خواهد بود.

وی از ایجاد مرکز تبادل کتاب در دیگر بخش های شهرستان ری استقبال کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این اقدام فرهنگی حمایت خواهد کرد.

گفتی است، در طرح یادشده، کتاب‌هایی که برای مبادله به مرکز آورده می شود، قیمت گذاری شده و وارد چرخه فروش می‌شود و شخص فروشنده با همان مبلغ می‌تواند از کتاب‌های دیگر موجود مرکز کتاب که شامل کتاب های نو و دست دوم است، با تخفیف های متنوع خریداری کند.

این اقدام فرهنگی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی حسن آباد در فرهنگسرای پیامبر اعظم (ص) در حال انجام است.

ارسال نظرات