کاهش ساعت کاری بانک‌ها و ادارات شهرستان‌های سیاه ایلام

استاندار ایلام با توجه به قرارگرفتن شهرستان های ایلام،ایوان و چرداول در وضعیت حاد کرونا گفت؛ساعت کاری تمامی ادارات و بانک ها بجز نهاد های خدماتی و امداد رسان این سه شهرستان کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۲۹۱۴۷۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی‌دشتکی" استاندار ایلام؛ در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا شرح داد: فعالیت تمامی بانک‌ها در شهرستان‌های با وضعیت سیاه شامل ایلام، ایوان و چرداول در روزهای پنجشنبه تعطیل است و این سه شهرستان با توجه به وضعیت حادی که دارند ساعت کاری تمامی ادارات و بانک ها بجز نهاد های خدماتی و امداد رسان، تا ساعت 12 ظهر کاهش خواهد یافت.

وی افزود: این مصوبه تا آخر هفته ادامه خواهد یافت و در صورت ادامه یافتن این وضعیت بحرانی تمدید خواهد شد.

استاندار ایلام بر تعطیلی تمامی پاساژها و مراکز خرید استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه نظارت لازم و همکاری دادستان، نیروی انتظامی، تعزیرات و اصناف باید انجام شود.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: ادارات شهرستان‌هایی که دارای وضعیت حاد هستند باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و مدیران به کارمندان دارای علائم دورکاری بدهند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما نیز باید تولید و پخش برنامه‌های تبلیغی متناسب با کرونا از جمله زیرنویس تلویزیون و برنامه‌های علمی مرتبط را افزایش دهد، افزود: ادارات نیز باید در تابلوهای تبلیغاتی خود در خصوص کرونا مطالب داشته باشند.

استاندار در خصوص  نظارت بیشتر بر آرامستان‌ها تاکید کرد و گفت: نظارت بر ۲ آرامستان بهشت رضا(ع) ایلام و گلزار شهدای صالح‌آباد مهران باید بیشتر شود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از هفته آینده به منظور مقابله با دورهمی‌های خانوادگی تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در استان‌های با وضعیت حاد کرونا کشور از جمله ایلام ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکنون شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه کرونا قرار گرفته‌اند، شهرستان‌های دره‌شهر، دهلران، مهران، آبدانان، ملکشاهی، سیروان و بدره در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و تنها شهرستان هلیلان در این استان در وضعیت زرد است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ظرفیت بیمارستان‌های دولتی این استان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است و با توجه به وضعیت سیاه کرونا در ایلام امکان ۲ رقمی شدن فوتی‌های روزانه ناشی از این بیماری و بدتر شدن وضعیت در این استان وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار