دکتر علی توشه مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور گفت: با اجرای طرح صنعت یار در سال جاری 4851 شغل تثبیت و برای 593 نفر نیز اشتغال‌زایی شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۵۵۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر علی توشه مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای طرح اعتلای صنعت یار در سال جاری گفت: طرح «صنعت یار» به منظور پایش، عارضه‌یابی و احیاء واحدهای راکد و نیمه فعال در سطح خرد و متوسط در سه مرحله طرح پایش و عارضه‌یابی اولیه، طرح پایش و عارضه‌یابی عمیق و طراحی پروژه بهبود با حضور پایشگران، کارشناسان ارشد، اساتید دانشگاه و اعضاء هیئت علمی اجرا می‌شود تا با رفع مشکلات و موانع، این واحدها دوباره وارد چرخه تولید شوند.

توشه عنوان کرد: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تا کنون 3864 واحد صنعتی در سراسر کشور مورد پایش و عارضه یابی اولیه قرار گرفتند که از این تعداد 306 واحد به صورت کامل احیاء شده‌اند و برای 66 واحد نیز پروژه بهبود طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح صنعت یار در سراسر کشور در سال جاری 4851 شغل تثبیت و برای 593 نفر اشتغال‌زایی شد و همزمان با عارضه‌یابی در تولید، عارضه یابی در بخش توزیع و مصرف نیز در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور خاطرنشان کرد: جهش تولید اتفاق نمی‌افتد، اگر ارکان تولید، توزیع و مصرف به صورت یک سیستم یا فرآیند دیده نشوند. جهت تحقق این امر ایجاد مسیری برای صادرات کالا ضروری است. با ایجاد شبکه هلدینگ سراسری، شرکت‌های تعاونی بسیجیان و بازارچه‌های مرزی می‌توانیم در حوزه افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و به تبع آن جهش تولید منشاء اثر باشیم.

این مسئول عنوان کرد: براساس تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله) که در سال 94 بیان نمودند، معدن باید جایگزین نفت شود، که این مهم با ایجاد اشتغال و رفع محرومیت زدایی همراه است. یکی از راه های مهم عرضه محصولات این حوزه صادرات از طریق ایجاد بازارچه های مرزی اتفاق می‌افتد که به رفع فقر، افزایش اشتغالزایی، استفاده از ظرفیت های موجود و تحقق جهش تولید می‌انجامد.

توشه در پایان گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی و شرکت‌های تعاونی جهت مدیریت مصرف که منجر به افزایش تولید، اشتغالزایی و تحقق جهش تولید می‌شود، از برنامه‌های جدید این سازمان است.

 

ارسال نظرات