خبرهای داغ:

۱۸۵ سند مالکیت برای رقبات موقوفات استان سمنان اخذ شد

کارشناس ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵ سند مالکیت برای رقبات موقوفات اخذ شده است.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۰۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۱۸۵ سند مالکیت برای رقبات موقوفات استان سمنان اخذ شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، رضا لشکرو اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و پیگیری اخذ اسناد مالکیت این املاک یکی از اولویت‌های کاری ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان است و ازاین‌رو با پیگیری‌های انجام‌شده از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵ سند مالکیت برای رقبات موقوفات اخذ شده است.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات دارای اولویت در واحد‌های ثبتی ادارات اوقاف در سطح استان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی است و از ابتدای سال تاکنون ۴۰ سند دفترچه‌ای مربوط به موقوفات تبدیل به سند تک‌برگی شده است.
کارشناس ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اسکن ۳۴۰ مورد وقفنامه جهت درج در سامانه جامع مدیریت و اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: کلیه اطلاعات مربوط به موقوفات و فعالیت‌های جاری در حوزه موقوفات در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود
وی با اشاره به اهمیت اخذ اسناد مالکیت موقوفات افزود: اولین و مهم‌ترین اقدام در تثبیت مالکیت موقوفه و حفاظت از مکان‌های وقف شده در مقابل موقوفه خواران و متجاوزان به اراضی موقوفه، اخذ سند مالکیت است.
لشکرو خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی، احیاء و ساماندهی موقوفات از کلیه هم استانی‌ها که هر گونه اسناد وقفی شامل، وقف‌نامه، حبس‌نامه، وصیت‌نامه و هِبه‌نامه‌ای در اختیاز دارند که دال بر وقفیت مالک یا املاکی دارد، دعوت به عمل می‌آید تا با تحویل اسناد مذکور به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محل سکونت خود، در اجر معنوی و صیانت از سنت نبوی وقف شریک باشند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها