خبرهای داغ:
مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین

برای اولین بار در روستاهای هدف قرارگاه، زعفران کشت و برداشت شد

سلخوری از کشت و برداشت زعفران برای اولین بار در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین خبر داد .
کد خبر: ۹۲۹۱۸۴۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

مازیار سلخوری مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال  قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری به مقدار ۲۰۰۰ کیلوگرم پیاز زعفران در دهستان های زوارک الموت شرقی، دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی با نصف قیمت توزیع و کشت گردید. علاوه بر توزیع پیاز زعفران، در هر روستا یک جلسه آموزشی یک روزه بصورت تئوری و عملی با حضور اساتید مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین برگزار گردید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، این طرح ترویجی در دهستان های هدف قرارگاه مورد توجه اهالی روستاها قرار گرفته که با برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده، این محصول بصورت چند برابری کشت و برداشت می شود.

زعفران از جمله گیاهان کم آب می باشد که با آب و هوای استان قزوین سازگاری خوبی دارد. با کشت یک هکتار از این گیاه می توان میانگین تا پنج کیلوگرم برداشت نمود که قیمت متوسط هر کیلو در بازار بیست میلیون تومان می باشد. کشت زعفران از نظر صرفه اقتصادی و توانمند کردن خانواده های روستایی بسیار موثر می باشد که با هزینه اولیه کم می توانند درآمد پایدار خوبی را برای خود داشته باشند.

 

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار