خبرهای داغ:

تلاش در مهار سیلاب منطقه گلستان و ایجاد اشتغال پایدار

در پی بازدید انجام شده از محل اجرای پروژه آبخیزداری در اطراف روستای گلستان جلسه به منظور بررسی وضعیت و راهکارهای تسریع در پروژه یاد شده در فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۱۱۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در جلسه بررسی وضعیت عملیات آبخیزداری در منطقه روستای گلستان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به وضعیت پروژه آبخیزداری منطقه گلستان، اقدامات اولیه صورت گرفته توسط اهالی و سپاه را مناسب وقابل تقدیر، اما ناکافی و نیازمند تکمیل برشمرد و گفت: می‌توان از این موضوع به منزله فرصتی برای توسعه باغات و اراضی کشاورزی این منطقه و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.
وی با بیان اینکه با هماهنگی اداره راه و شهرسازی نسبت به واگذاری یک دستگاه بلدوزر و یک بیل مکانیکی برای لایروبی مسیر سیلاب و مخازن به روستا با مدیریت پایگاه بسیج اقدام شده است افزود:اعتبار برای تکمیل و اجرای مخزن شماره ۵ و مطالعات طرح آبخیز و اجرای آن در منطقه گلستان برای ۲۸ هزار هکتار توسط منابع طبیعی پیگیری انجام خواهد شد.
فخری تصریح کرد:ظرف مدت یک هفته منابع طبیعی استان با همکاری جهاد کشاورزی، امور آب اقدام به مطالعات و برآورد اولیه برای آبخیزداری منطقه گلستان و بالادست آن برای اصلاح و تکمیل کار اجرا شده و تکمیل مخزن شماره ۵ و فاز دوم مطالعات حوضه آبریز اقدام خواهند کرد.
معاون استاندار سمنان خاطر نشان کرد: با توجه به راضی منطقه جهاد کشاورزی موظف است در مدت ۲۰ روز پیگیری لازم در خصوص ثبت تعاونی تولید کشاورزی گلستان با همکاری مردمی و اداره تعاون روستایی اقدام و برای تعیین تکلیف اراضی مد نظر ارائه طرح نماید.
وی با بیان اینکه اداره امور منابع آب مطالعه و ساماندهی و بازگشایی کال سیاه را از منابع ملی در برنامه‌های سال آینده در دست اقدام و اجرا قرار خواهد داد گفت: بخشداری بسطام با همکاری امور منابع آب نسبت به جلب نظر و رضایت کشاورزان و باغدارانی که مسیر سیلاب و کال را محصور نموده اند اقدام نموده و نتیجه را در قالب صورتجلسه ارائه و در صورت عدم موافقت باغداران مسئولیت عواقب بعدی با کشاورزان و باغداران منطقه خواهد بود.
فخری بر مطالعه طرح اولیه بالا دست روستای میقان ظرف مدت یک هفته توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای هدفمند برنامه‌ای مدون در سال‌های آینده شاهد مهار سیلاب‌های فصلی در این روستا‌ها و ایجاد کشت و زرع در منطقه و اشتغال زایی باشیم.
در این جلسه محمود حسین پور فرمانده پایگاه بسیج محله چهار طاق روستایی گلستان و پیگیری پروژه آبخیزداری روستا گزارشی از اقدامات پایگاه و مردم این روستا در مقابله با سیلاب ارائه و از همه مسئولین بویژه فرماندار شهرستان تشکر و بر توجه به مشکلات مردم تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار