بسیج گزارش می‌دهد:

قرارگاه ۱۷ ربیع؛ میدانی برای تامین امنیت اقتصادی / محتکران در تور اطلاعاتی سپاه کربلا

 احتکار کنندگان کالا باید بدانند مازندران انبار خلوت کالا‌های احتکاری نیست  و  سپاه  همراه با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، و نیز با همکاری اقشار مختلف مردمی اجازه نخواهد تا امنیت اقتصادی جامعه به خطر بیفتد.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۸۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، از اوایل اسفند سال گذشته که نحسی کرونا دامن کشور‌های دنیا را گرفته، کشورمان  هم از این نحسی در امان نمانده است و قریب به ۹ ماه  کشور با بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند. کرونا علاوه بر سلامت مردم، معیشت آنان را تهدید کرده است.
 
با توجه به روز‌های سیاهی که کرونا برای کشور رقم زده، برخی افراد سودجوهم هم با ویروس احتکار به جان معیشت افتادند  و بازار سیاهی از اقلام‌های ضروری خانوار‌ها درست کردند. تا چند ماه گذشته احتکار وسایل بهداشتی امنیت روانی مردم را به خطر انداخته بود که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی محتکران ماسک و اقلام بهداشتی، به دام قانون افتادند.
 
اما امروزه محتکران اقلام عمومی سبد مصرفی خانوارها، دوباره دست به کار شده و دست به احتکار روغن خوراکی زدند تا جاییکه در خبر‌ها آمده است روغن خوراکی در بازار یا نایاب شده یا کم است.
 
این روز‌ها که محتکران برای ضربه زدن به امنیت اقتصادی، مشغول پرکردن انبار‌های خود و عرضه کالا در زمان کمبود آن  هستند، سربازان گمنام امام زمان (عج) هوشیار‌تر از همیشه دست محتکران را خوانده و برای مبارزه با احتکارکنندگان وارد میدان شدند.
 
سپاه پاسداران بنا بر وظیفه ذاتی خود که حافظ منافع و امنیت کشور است، برای اجرایی کردن منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر مقابله با گران فروشی‌ها و مهار قیمت کالا در بازار با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، قرارگاهی به نام ۱۷ ربیع را تشکیل داد که این قرارگاه با بهره گیری از ظرفیت بسیج برای تامین امنیت اقتصادی کشور در خصوص عرضه مستقیم کالا به مردم و جلوگیری از احتکار، مشغول به کار شده است.
 
 
کشف و ضبط بیش از ۷ تن روغن احتکار شده در مازندران + تصاویر
 
اطلاعات سپاه کربلا هم با گزارش‌های مردمی  دست محتکران را در پوست گردو گذاشت   و برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها و نیز مبارزه با احتکارکنندگان توانست دو انبار  احتکاری روغن خوراکی را در شهرستان‌های نکا و جویبار کشف و تحویل دستگاه‌های قضایی بدهد.
 
در هفته اخیر بیش  از ۷ تن روغن خوراکی با تلاش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه شهرستان نکا و جویبار، کشف و ضبط شد و محتکران در تور اطلاعاتی سپاه افتادند.  
 
قرارگاه ۱۷ ربیع؛ میدانی برای تامین امنیت اقتصادی / محتکران در تور اطلاعاتی سپاه کربلا
سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری با اشاره به اینکه سپاه کربلا با تعامل و همکاری با اداره صمت برای کنترل بازار گفت: برنامه‌های منسجمی با اداره کل صمت برای جلوگیری از اخلالگران در بازار برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم آنچه که باعث اخلال در تامین ارزاق عمومی مردم  می‌شود، را بگیریم.
 
فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه سپاه همیشه و همواره در خدمت مردم بوده است، افزود: برای رفع دغدغه‌های مردم، پیگیر احتکار و آن دسته از کسانی که در توزیع کالا‌ها باعث برهم زدن نظم اقتصادی بازار می‌شوند، هستیم.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه با کسانی که باعث دست اندازی در معیشت مردم می‌شوند، با ابزار‌های قانونی برخورد خواهد کرد، یادآور شد: حضور سپاه در بازار باعث نگرانی کسبه و اصناف منصف نیست و هدف فقط مبارزه با اخلالگران معیشت مردم است.  
 
احتکار کنندگان کالا باید بدانند مازندران انبار خلوت کالا‌های احتکاری نیست  و  سپاه  همراه با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، و نیز با همکاری اقشار مختلف مردمی اجازه نخواهد تا امنیت اقتصادی جامعه به خطر بیفتد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار