درخواست مشارکت مردمی از سوی بخشدار بخش بهمن برای مقابله با کرونا

بخشدار بخش بهمن گفت: در راستای باورپذیری مردم نسبت به بحران کرونا و مقابله با آن تنها خودِ مردم هستند که باید وارد میدان شوند و با رعایت اصول بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد کرونا، جان خود و عزیزانشان را نجات دهند.
کد خبر: ۹۲۹۲۷۲۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، محمدعلی اکرمی در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا با تأکید بر تأثیر بسزای مشارکت مردمی و انجمن‌های مردم‌نهاد در مهار کرونا، اظهار کرد: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان، کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با مشارکت گروه‌های مردمی، فعالانه در امر پیشگیری با کرونا اقدام نمایند.

وی ضمن اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی تصریح کرد: آگاهی بخشی به مردم نسبت به شیوع افسارگسیخته کووید ۱۹ و راه‌های مقابله و پیشگیری از این بیماری باید در اولویت همه اقدامات قرار گیرد. در همین راستا شبکه بهداشت و درمان باید نسبت به تولید محتوا و مطالب جدید در خصوص نکات بهداشتی و آموزشی و هشداردهنده ویروس کرونا اقدام و در قالب شبکه‌های مجازی و همچنین چاپ و نصب بنر، بروشور در اختیار مردم قرار دهد.

بخشدار بخش بهمن به ممنوعیت برپایی روز بازار‌ها و تجمعات در بخش اشاره کرد و ادامه داد: تیم بازرسی مشترک ستا مقابله با کرونا نیز باید با جدیت و به صورت مداوم نسبت به بازرسی از اصناف و کلیه اماکنی که تجمع صورت می‌گیرد، اقدام نمایند.

وی در پایان خواستار ساماندهی آرامستان‌ها در سطح بخش به ویژه آرامستان‌های شهر مهردشت شد.

دکتر عبدالحسین اکرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از روند رشد بیماری کرونا در بخش بهمن، عنوان کرد: مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا بوده و حکم قانون را دارد و همه مردم، مسئولین و نهاد‌ها باید در رعایت این قوانین تمام توان خود را به‌کارگیرند.

وی وضعیت شهرستان ابرکوه و بخش بهمن از نظر شیوع کرونا را بحرانی دانست و اضافه کرد: آمار بیماری کرونا در شهریورماه و مهر و آبان صعودی بوده و از ۲۳۰ مورد به بیش از ۶۰۰ مورد افزایش‌یافته است.

گفتنی است؛ برای حساس کردن مردم از هر روشی بهره جست و این باور را در مردم نهادینه کرد که تنها راه مقابله با کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حتی المقدر ماندن در خانه و خارج شدن تنها برای انجام امور ضروری است.
فارس/
ارسال نظرات