خبرهای داغ:
در راستای جهش تولید انجام شد

تسهیل گری بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای اشتغال دختر روشندل

بسیج سازندگی با تسهیل گری، بستر سازی و خدمات دهی نسبت به توانمندی‌های مردم، بلندترین قدم ها را در مسیر افزایش جهش‌ وار تولید در سطح کشور و در عرصه های گوناگون بر می دارد.
کد خبر: ۹۲۹۲۷۷۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یکی از مهمترین شاخصه‌های بسیج سازندگی مردمی بودن و داشتن ارتباط موثر با اقشار مختلف از جمله جوامع محلی می باشد. بسیج سازندگی با تسهیل گری، بستر سازی و خدمات دهی نسبت به توانمندی‌های مردم اقدام می کند و بلندترین قدم ها را در مسیر افزایش جهش‌ وار تولید در سطح کشور و در عرصه های گوناگون انجام می دهد؛ بسیج سازندگی تلاش می کند با گسترش و جهش تولید و توانمند کردن مردم آنها را در راستای خوداتکایی کمک کند.

مهسا مظفری دختر ۲۰ ساله اهل شهرستان قاین با ‌چشمان دل خود؛ کمک خرج خانواده پنج نفره خود می باشد.
 
مهسا مظفری می گوید؛ به دلیل بیماری مادرزادی اش که چشمانش از کودکی آب‌سیاه آورده بودند در سن ۱۰ سالگی مجبور به تخلیه یکی از چشمانش شدند و پس از مدتی چشم دیگر او هم بینایی اش را از دست داد. مهسا دیگر نتوانست به مدرسه معمولی برود و از آن پس در مدرسه استثنایی خط بریل را آموخت.

با توجه به علاقه زیاد مهسا به عروسک و علاقه مادرش به بافندگی، باعث شد او از روی علاقه و کنجکاوی اش در سن ۷ سالگی با دومیل و قلاب شروع به بافندگی کند و پس از دوسال کاملاً کار بافندگی و عروسک بافی را یاد بگیرد که متاسفانه در همان سال‌ها بینایی خود را هم دیگر از دست داد، اما این اتفاق پایان کار عروسک‌بافی مهسا نبود بلکه او پس از این اتفاق با جدیت هرچه تمام‌تر به عروسک‌بافی مشغول شد و عروسک های زیادی را از نوع چشم دل بافت.

وی می گوید؛ برای همه سوال این است که یک فرد نابینا چطور عروسک بافی می کند؟؟؟ او با توجه به ذهنیتی که از رنگها و ساختار بافت عروسک در زمان بینایی خود پیدا کرده بود با لمس کردن عروسک شروع به کار می کرد و با کمک گرفتن از مادر خود در انتخاب رنگ ها و حتی ذهنیتی که از عروسک های کارتونی تلویزیون را در ذهن داشت عروسک‌بافی را ادامه داد.

حالا او دانشجوی سال دوم در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قاین، و در رشته مهندسی کامپیوتر مشغول به تحصیل می باشد، او با بافت و فروش عروسک های زیبایش که با چشمان دلش بافته است شهریه و هزینه های تحصیل اش را پرداخت و یا حتی کمک خرج خانواده هم می باشد .

مهسا علاوه بر عروسک بافی توانایی کار کردن با گوشی موبایل و کامپیوتر را به راحتی دارد او می‌گوید در فضای مجازی دوستان و همکلاسی های او در امور درسی و تحصیلی خود از او سوال می پرسند و به آنها کمک می کند.

 مظفری از مشکلات پیش رویش گفت؛ نابینا بودنش باعث بیشتر شدن هزینه های تحصیلش شده است، برای تهیه جزوات درسی خود مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی می باشد علاوه بر این او می گوید دستگاه ماشین بافتش خیلی قدیمی هست و این کار باعث می‌شود زحمت و وقت زیادی را از او بگیرد و قسمتی از عروسک هایش را با دومیل و قلاب به سختی می بافد.
 
یکی دیگر از مشکلاتش بازار فروش عروسک هایش بود که با توجه به کار تسهیل گری بسیج سازندگی برای شناسایی مشکلات و ظرفیت ها و پتانسیل ها و اتصال آنها به همدیگر ارتباط با این خواهر روشندل آغاز شد.
 
او می گوید: بسیج سازندگی استقبال و حمایت خوبی از دسترنج او و نسبت به فروش تولیداتش در فروشگاه دائمی تولیدات روستایی استان اقدام کرده است، همچنین با پیگیری بسیج سازندگی کمک اعتباری بابت تهیه دستگاه بافندگی وی انجام شد.
 
وی افزود: در هفته دفاع مقدس سال جاری توسط بسیج سازندگی به محل نمایشگاه هفته دفاع دعوت شد و در آنجا مورد استقبال گسترده بازدید کنندگان و مسئولین قرار گرفت که این باعث کمک در روند فعالیتش شد.

توصیه او به هم سن و سال های خودش و مخصوصاً افرادی که در سلامت کامل هستند این بود که در ابتدا شکرگزار خداوند منان باشند که بزرگترین نعمت یعنی سلامتی را به آنها عطا کرده است، او می گوید خوردن و خوابیدن باعث ناامیدی و یکنواختی زندگی می شود از استعدادهایتان در هر زمینه به درستی استفاده کنید تا هم برای خود، خانواده و جامعه ای خویش فردی مفید باشید.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها