خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

آزادسازی سوسنگرد در سایه نقش بی بدیل رهبر فرزانه انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: در کنار نقش پنهان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ، حضور معظم له در جبهه های نبرد وضعيت جنگ تحميلي را تغيير داده بود.
کد خبر: ۹۲۹۳۳۵۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از پیشکسوتان لشگر عاشورا با اشاره به 26 آبان ماه، سالروز آزادى سوسنگرد افزود: حضور 9ماهه رهبر عزیزمان در آغاز جنگ تحمیلی از اولین روزهاى مهرماه 59 تا پایان اردیبهشت 60 به نقش برجسته ایشان در صحنه های مختلف جنگ میتوان پی برد اما مهمتر از آن؛ نقش پنهان ایشان در كشف و شناسایى نیروهاى كلیدى جنگ، تأسیس و بنیانگذارى بخش ها، قسمت ها و نهادهاى مختلف، مراقبت و حراست و رصد تحركات نفوذى هاى دشمن بوده است.
وی ادامه داد: فداكاري هاي رزمندگان اسلام به ويژه رزمندگان آذربايجاني و نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحميلي را بر هم زد و باعث زبوني و خفت دشمن بعثي و عوامل نفوذی آنها در داخل شد.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اگر در آن سال هاي نخست دفاع مقدس، سوسنگرد سقوط مي‌ كرد بدون ترديد سقوط اهواز و استان خوزستان قطعي بود و اگر سوسنگرد آزاد نمي ‌شد وضعيت جنگ تحميلي در آن برهه بطور كامل تغيير مي ‌كرد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهاركرد: امام راحل(ره) در دو مورد از كلمه 'بايد' استفاده كردند كه يكي درباره شكست حصر آبادان و ديگري آزادسازي سوسنگرد بود كه گفتند اين شهر تا فردا بايد آزاد شود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به وحدت نيروهاي عمل كننده در عمليات آزادسازي سوسنگرد، گفت: نقش لشكر عاشوراي آذربايجان در كنار ارتش و لشكر92 زرهي خوزستان، جهاد سازندگي، نيروهاي عشاير منطقه و حتي نيروهاي ژاندارمري وقت در اين عمليات بي نظير بود.
امام جمعه تبریز با اشاره به وحدت مثال زدني نيروهاي نظامي در سال‌هاي جنگ، گفت: در سايه اين همدلي سوسنگرد آزاد شد و يكي از نكات برجسته موفقيت عمليات آزادسازي سوسنگرد حضور و پيگيري شهيد محراب آيت الله مدني امام جمعه وقت تبريز بود كه امور را از نزديك پيگيري مي‌كرد و مهمتر از همه حضور مقام معظم رهبري به عنوان نماينده امام در شوراي عالي دفاع و شهيد چمران به عنوان فرمانده جنگ هاي نامنظم بود.
حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پخش مستند 3 قسمتى با نام «در لباس سربازى» گفت: در سالگرد چهل سالگى دفاع مقدس و به همت مؤسسه نشر آثار امام خامنه اى و با تلاش مستندساز خوشنام و پركارِ كشورمان آقای مهدى نقویان، این مستند تهیه و تدوین شده بود.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: "در لباس سربازى" قرار است در آینده كتابى باشد كه خاطرات رهبر انقلاب در دفاع مقدس را روایت میكند. این خاطرات چنانچه در مستند سه قسمتى دیدیم. یك روایت ناب و دست اول از آغاز و فراز و فرودها و پایان دفاع مقدس است كه در صورت انتشار ناگفته هاى بسیارى از جنگ، به خصوص روزهاى آغاز آن را براى مخاطبان تشنه خود بازگو مى كند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار