سعید زعفری هشجین
ندایی مسئول بسیج حقوق دانان سپاه حضرت عباس (ع) در گفتگو با بسیج :
ایجاد زمینه و بسترسازی فرهنگی واقتصادی درجهت کمک‌های مومنانه مردمی از سوی بسیج حقوق دانان برای احساس ضرورت رفاه عمومی جامعه است.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۵۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

تلاش مجدانه بسیج حقوق دانان درجهت سلامت جامعه

سرهنگ ندایی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل گفت : هر فردی از جامعه که مایل باشد می‌تواند در جهت آزادی زندانیان به سازمان بسیج حقوق دانان واقع دردادگستری کل استان مراجعه و مشارکت نماید.


وی ادامه داد : اکثرزندانیان غیرعمد معمولا از خانواده‌ های بی بضاعت محترم و آبرومندی هستند که بر اثر جرایم غیر عمد و به دلیل مسایل مختلف با بدهی مواجه شده‌ و به زندان افتاده‌اند. شایسته است خیرین و انسان های آزاده احساس مسئولیت نموده ودر شرایط سخت به یاری آنها بشتابتد.


مسئول بسیج حقوق دانان سپاه استان اردبیل تصریح کرد : ایجاد زمینه و بسترسازی فرهنگی واقتصادی درجهت کمک‌های مومنانه مردمی از سوی بسیج حقوق دانان برای احساس ضرورت رفاه عمومی جامعه است. کمک‌ هایی از طرف خیران برای آزادی زندانیان در استان انجام شده اما نیازمند مشارکت بیشتر هستیم. اقدامات جهادی و از خود گذشتگی حقوق دانان بسیجی در یک سال گذشته و تلاش جهاد گونه برای تحقق تامین بخشی از نیازمند های مناطق محروم و کم برخورداراز امکانات دولتی از جمله موفقیت ‌های این قشرفرهیخته می باشد. این اقدامات شامل کمک های مومنانه ، مشاوره حقوقی رایگان، آموزش همگانی حقوق، گفتگوی ویژه درصدا و سیما به منظور آگاه سازی حقوق شهروندی و قانون مداری اجتماعی و... می باشد.


ندایی ادامه داد : دعوت از خیرین ، برگزاری جلسه هماهنگی و پیگیری آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دغدغه های بسیج حقوق دانان بوده واین نگرش خداپسندانه و انسان دوستانه ، بارقه های امید را در دل زندانیان نیازمند آبرومند بدهکار در جرائم غیرعمد حتی درجامعه ایجاد نمود و بازگشت به آغوش خانواده و اجتماع را در بین این خیرین و مددجویان پر رنگ تر کرد. امیدواریم با اجرای این طرح چنان فرهنگ سازی شود که مردم با این امر خیرخواهانه و خدا پسندانه مشاکت نموده و پیشقدم شوند.


وی اضافه کرد : همه ما بهترمی دانیم که به زندان افتادن افراد بدلیل بدهکاری بویژه در جرائم غیر عمد ، آثار زیانباری را نه تنها برای مدد جویان و خانواده آنان در بر دارد بلکه قربانیان جرم نیز باید این آثار و زیان ها را تحمل نمایند . لطمات روحی و روانی ، فساد های اخلاقی ، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی از عواقب این امر بوده که از جنبه های فردی ، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی و تأمل است.


مسئول بسیج حقوق دانان سپاه استان اردبیل افزود : اگرچه بخشی از آسیب ها با پرداخت دین از طریق رزمایش کمک مومنانه برای خانواده آسیب دیده قابل جبران است ولی بخش عمده ای از این صدمات ، از جمله فساد و فحشاء ، اعتیاد به مواد مخدر ، خدشه دار شدن هویت جوانان و نوجوانان در زمانی که شخصیت آنان در حال شکل گیری است ، متلاشی شدن کانون های خانوادگی بر اثر طلاق های ناخواسته از جمله مواردی است که جبران آن کاری بسیار سخت و بعضاً غیر ممکن بنظر می رسد. دراین مورد نیاز به تلاش دست اندرکاران و متولیان امر را دارد.


ندایی در پایان اهداف اصلی بسیج حقوق دانان  را، کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دانست و گفت : تلاش می‌کنیم تا افرادی که به معنای واقعی نیازمند است و استحقاق بیشتری دارند، مشکل آنها حل شود. در این خصوص نیازمندی و آبرومندی افراد مد نظر است. درحقیقت فرد علاوه براینکه توان پرداخت بدهی خود نداشته ، سوء پیشینه یا سابقه کیفری نداشته باشد.
رسالت بسیج حقوق دانان با اجرای طرح آموزش همگانی حقوق ، درمان و پیشگیری است که همه اعتقاد داریم هرچه در بحث پیشگیری هزینه کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت. با توجه به وضعیت کنونی جامعه ، باید در زمینه پیشگیری بیشتر کار کنیم.

 

گفتگو : حسین ذالی خبرنگار خبرگزاری بسیج

ارسال نظرات