مدیرکل بهزیستی استان یزد:

25 نفر از سالمندان استان یزد در موج سوم به کرونا مبتلا شدند

عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: 25 نفر از سالمندان بستری در خانه سالمندان استان یزد در موج سوم به کرونا مبتلا شدند.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۷۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی‌محمد عطابخش با اشاره به اینکه در ایام کرونایی، خانه‌های سالمندان استان یزد نیز درگیر این بیماری منحوس شدند، گفت: در موج اول و دوم کرونا، مرکز میبد که معلولین ذهنی و روانی در آن نگهداری می‌شوند، به این بیماری مبتلا شدند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در موج سوم مرکز سالمندان در شهرستان مهریز درگیر کرونا شده و آمار قابل توجهی از این سالمندان به کرونا مبتلا شدند، اضافه کرد: با تلاش و همت همکاران در آسایشگاه، همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی و حمایت فرمانداری و خیرین این بیماری را کنترل کردیم و درصد مرگ‌ومیر در خانه‌های سالمندان استان یزد کمتر از مردم عادی بود.

وی اظهار داشت: در موج اول و دوم که معلولان ذهنی و روانی بودند، ۶۵ از آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا شدند که با تلاش‌هایی که صورت گرفت موفق به کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر در این مراکز شدیم.

عطابخش تعداد مبتلایان به کرونا در موج سوم در خانه سالمندان شهرستان مهریز را ۲۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این افراد مبتلا شده، یک نفر که سن بالای ۸۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بود درگذشت.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه در ایام کرونایی بازدید‌ها از مجموعه خانه سالمندان ممنوع شده است افزود: در این شرایط هزینه‌ها برای نگهداری سالمندان افزایش یافته و با توجه به کاهش مراجعات، با مشکل هزینه نیز مواجه شده‌اند که امیدواریم مردم نوعدوست استان و خیرین در این خصوص ورود کنند.

وی اعلام کرد: مردم نوعدوست استان می‌توانند هزینه‌های خود را در هر زمینه و هر خانه سالمندانی که علاقه‌مند هستند واریز و ما نیز موظف به صرف هزینه در قسمتی هستیم که شهروندان اعلام کرده‌اند و اعمال نظری در این خصوص نخواهیم داشت.
ارسال نظرات