تحلیل پدیده‌های همانند اغتشاشات و ناآرامی‌ها به همراه تخریب‌های که در سالگرد آن قرار داریم، دارای ابعاد مختلفی است و با یک نگاه می‌توان دست‌های پیدا و پنهان بازیگران و پدیدآورندگان آن را با یک هدف دید.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۸۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، تحلیل پدیده‌های همانند اغتشاشات و ناآرامی‌ها به همراه تخریب‌های که در سالگرد آن قرار داریم، دارای ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و امنیتی است و با یک نگاه می‌توان دست‌های پیدا و پنهان بازیگران و پدیدآورندگان آن را با یک هدف دید.

آنچه رخ داد ماهیت آن چیست؟ و اصلاً چگونه باید به تحلیل آن پرداخته شود.

همه حوادث 42 ساله انقلاب اسلامی و رجز خوانی‌های دشمنان آن بخصوص حوادث سال گذشته با مؤلفه‌های زیر قابل‌ بررسی و تحلیل است.

اقتدار و مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر همه فشارهای حداکثری استکبار با محوریت امریکا هست وبر اساس این واقعیت چرا حوادث 98 شکل گرفت؟

درست در مراحل پایانی به ثمر نشستن و نتیجه دادن مقاومت ملت بزرگ ایران فرار داریم. راهی که 40 سال باافتخار طی کرده بودیم و در چله دوم انقلاب با افق بلند هدف‌گذاری و به‌پیش می‌رفت، ملتی که باتجربه گران‌بهای دین‌داری، انقلابی، اسلامی و در یک‌کلام نظام ولایی و رهبری حکیم برخورداراست، زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است در مقابلش استکبار جهانی به سرکردگی امریکا را در اداره نقشه استکبارش چنین قدرت بزرگ شکل‌گرفته را تحمل نمی‌کند، چون این قدرت یک الگوی تمام‌عیار برای همه ملت‌های است که تنفر از امریکا در تار و پود وجودشان هست و خواهان عزت، استقلال، پیشرفت و کرامت انسانی هستند.

پذیرش این مهم برای قدرت‌های شیطانی و قلدران عالم وجهان خواران سخت و تحمل نکردنی است. بر اساس این شواهد روش دشمن تلاش می‌کند همه ابزارها، شیوه‌ها و روش‌ها را به کار گرفته تا سرعت و شتاب حرکت پیش‌رونده انقلاب اسلامی و ملت بزرگ را کم کند.

مهم‌ترین عامل مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر جبهه استکبار جهانی آموزه‌ای دینی و اسلام عزیز، نظامی ولایت با رهبری حکیمانه حضرت آقا و حدت ملی و انسجام داخلی، اقتدار نیروهای مسلح در قدرت پاسخگویی به تهدیدات پهبادش به قعر آب‌ها رفت، عین الاسدش به ویرانه باورهای توخالی‌اش تبدیل گشت، کشتی هم‌پیمان اش انگلیس توقیف شد و موفقیت‌های جبهه مقاومت در منطقه و حرکت روبه‌جلو جمهوری اسلامی همه و همه نشان می‌دهد که مقاومت فعال باعث خنثی کردن فشار حداکثری دشمنان خواهد بود.

امنیت، انسجام داخلی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و اقتدار و اعتبار پیش تازان و پرچم‌داران گفتمان مقاومت از عوامل اصلی در عبور از تحریم‌ها و فشارهای حداکثری هست، جبهه استکبار با محوریت آمریکا با طراحی پروژه مناسب در فرصت مناسب دنبال این بود که مقاومت و ایستادگی، امنیت، انسجام داخلی را نابود کند.

این پروژه نخ‌نما شده امریکا از لشکرکشی و ناو رانی‌اش در محیط جغرافیایی معنوی و طبیعی انقلاب تنزل پیدا کرد و به شرارت، تخریب، نابودی زیرساخت‌ها و حمله به پایه‌های اقتدار بر قله‌های مقاومت نشسته ازجمله سپاه، بسیج با هجمه به مراکز نظامی، انتظامی که بستر نارضایتی مردمی به نام مردم پیاده‌سازی کند. تصمیم نابهنگام مدیریت سوخت بهانه‌ای شد که دشمنان را امیدوار کند اما مثل همیشه ورود حکیمانه و بهنگام رهبری عزیز همچون گذشته نقشه دشمن را نگذاشت که به نتیجه دلخواه و موردنظرش برسد، مردم به‌سرعت صف خود را از عمله‌های آمریکایی جدا کردند، مردم بصیر ایران به‌خوبی دریافت کردند میان آتش زدن زیرساخت‌ها و امکانات کشور، نابودی ظرفیت‌ها، به نام دفاع از مردم رابطه عقلانی وجود ندارد. نتیجه کار عمله‌های امریکا با نتیجه کار خود آمریکایی‌ها یکی است و آنچه در این میدان آزمایش به‌روشنی سربلند وقت برافراشته دیده می‌شود. هوشمندی فداکارانه رهبری عزیز، پای میدان آمدن ملت بصیر و نجیب؛ فتنه و توطئه جهانی علیه انقلاب اسلامی ظرفیت 48 ساعت با شکست و ناکامی مواجه شد. چنین شد که تقدیر و تجلیل و تکریم حضرت آقا به ملت بزرگ ایران دوباره بر افتخارات گذشته ملت افزوده گردیدلازم میدانم تکریم و تعظیم عمیق خودم را به ملت بزرگ ایران به مناسبت این حرکت پُرشکوهی که در این چند روز انجام دادند تقدیم کنم و عرض کنم. حقیقتاً ملت ایران یک‌بار دیگر ثابت کردند که قدرتمندند، باعظمت‌اند. بنده اصرار دارم که همه آحاد ملت به این اقتدار و عظمت خودشان توجه داشته باشند. یک توطئه عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناکی که آن‌همه هم پول خرجش شده بود - چقدر پول خرج کرده بودند - چقدر زحمت‌کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی، در یک فرصتی این حرکت تخریب و تحریق و آد مکشی و شرارت و مانند

این‌ها را انجام بدهند و به مناسبت این قضیه بنزین فکر کردند که حالا این فرصت برایشان پیداشده و لشکر خودشان را وارد میدان کردند، [لکن] این حرکت به‌وسیله مردم نابود شد. بله نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دیگران در آن چند روز وارد میدان شدند و در مواجهه سخت، کار خودشان را، وظیفه خودشان را انجام دادند، لکن کاری که ملت در این‌یک هفته کردند، خیلی بالاتر بود، خیلی مهم‌تر بود از هر حرکت میدانی؛ [یعنی] این کاری که از زنجان و تبریز شروع شد، بعد به همه شهرهای کشور بلکه حتی شنیدم به بعضی از روستاها رسید، آخر هم در تهران این حرکت به این عظمت انجام گرفت.

نتیجه این است که استکبار در حال شکست است چون: مردم درصحنه هستند و در ناآرامی سال گذشته با حضور به‌موقع تیر خلاص بر قلب دشمن وارد کردند، این مردم برخوردار از هدایت‌های الهی رهبری حکیم هستند و در میدان‌های بزرگ به خیمه دشمن رسیده‌اند و بارها به آن‌ها فهمانده‌اند که از خط قرمز انقلاب، رهبری، مردم عبور کنند نابودشان می‌کنند و به تجربه در میدان سیلی خورده‌اند و نتوانستند پاسخ بدهند و به تعبیر فرمانده کل سپاه سردار سلامی «بعضی از این سیلی‌ها را همه جهان دید و برخی را هم ندیده است»، اما دریافت‌کنندگان دریافت کرده‌اند.

فرزندان فدایی رهبری و ملت عزیز به زبان فرمانده محترم کل سپاه سردار سلامی عملشان را بهنگام به رخ جبهه استکبار خواهند کشید که هرکس بخواهد، به مال، جان و ناموس ملت ما تعرض کند، سخت مجازات خواهد شد، آن‌گونه که همگان عبرت بگیرند، ما نجابت به خرج دادیم مدارا کردیم، اما مراقب باشید، صبر ما انتها دارد، ما ملت اسلام و ملت ایرانیم و رهبری بزرگی داریم که امروز ما را از همه صحنه‌های سخت ایمن عبور داده است و پناهگاه همه مستضعفان است.

*سردار رفیعی

ارسال نظرات