رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی و مردمی در دنیا است/ برنامه های بسیج باخط و مش مومنانه اجرا می شود

رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان: تشکیل بسیج استفاده از تهدیدات به فرصت است که به برکت بسیج ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۵۲۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

رئیس ستاد هفته بسیج سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بسیج با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مهمانسرای  سپاه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در زاهدان برگزار شد گفت: بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی، نظامی و مردمی در کل دنیا است، که بسیجیان در طول 41 سال سپری شده از عمر با برکت انقلاب اسلامی زحمت های بسیاری کشیده اند که امیدواریم در هفته بسیج سال جاری بخش هایی از فعالیت ها را به آگاهی مردم برسانیم.
 
وی با اشاره به این مطلب که بسیج در تمام عرصه ها منشا خیر و برکت بوده است، افزود: تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت‌های بسیجیان، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های جهادی و خدمات اجتماعی بسیجیان، بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در راستای مقابله با کرونا، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های این هفته مورد توجه است.
 
سرهنگ پاسدار عوض علی فقیری ادامه داد: برنامه های اجرایی در سال جاری باتوجه به شرایط و بیماری منحوس کرونا که مشکلاتی را بر کل جامعه ایجاد کرده است امسال برنامه های بسیج متفاوت تر از برنامه های بسیج در سالهای گذشته  با خط و مش خدمت همه جانبه و مومنانه اجرا می شود.
 
این مسئول تفاوت برنامه های بسیج در سال جاری را پایگاه محور دانست و بیان کرد: سعی می شود برنامه ها از طریق پایگاهها و مساجد در سطح استان اجرا شود.
 
فقیری 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را هفته نکوداشت  بسیج دانست و افزود: برنامه ها این هفته در سه محور، اقدامات قبل از هفته، اقدامات در طول هفته و اقدامات بعد از هفته بسیج برنامه ریزی و قابل اجرا است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با تاکید بر این مطلب که رهبر معظم انقلاب به بسیج و بسیجیان اهمیت بسیاری داده اند و می فرمایند بنده در هیچ نقطه ای از نقاط عالم یک شبکه عظیم مردمی، با این وسعت و تعداد جمعیت سراغ ندارم این بزرگترین شبکه است و در جای دیگری می فرماینده در حرکت بسیج تکیه بر جوانان است که غالبا جوانان امیدوار برای آینده هستند.
 
وی تصریح کرد: اگر بسیج نبود از ابتدای انقلاب تاکنون  ما با تهدیدات دشمن که بر کشوار حائز کرده است دچار مشکل می شدیم، رفع تهدیدات و تبدیل تهدیدات به فرصت منطق اصلی بسیج است، امروز تهدید برای ما به برکت بسیج یک فرصت است .
 
این مسئول با تاکید بر این مطلب که نماد ملت ایران بسیج است ادامه داد: همه ملت اران اعضای بسیج هستند و حقیقت بسیج در اذهان زنده است و تلاش می شود که به بهانه هفته بسیج بخشی از خدمات ارائه شده با شعار بسیج پیشرو خدمت امید آفرینی به مردمی که صادقانه فعالیت می کنند بیان شود.
 
فقیری تصریح کرد: خدمات بسیج در 41 سال جمع بندی، طبقه بندی شده است تلاش می کنیم کتابچه آن آماده شود و در برنامه های رادیو و تلوزیون محور ها ارائه می شود.
 
رئیس ستاد هفته بسیج افزود: در بخش های دفاع مقدس امنیت داخل، جنگ نرم و فرهنگی، و اقدامات انجام شده بسیج در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا  در قالب تبیین نمایشگاه در برنامه های محور بسیج است.
 
این مسئول امید آفرینی با شور و نشار اجتماعی در سطح پایگاههای مقاومت را یکی از مهمترین اهداف اجرای برنامه های بسیج برشمرد و گفت: بسیج پیشرو و پیشرونده است، و براساس روز شمار در سراسر کشور هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر این مطلب که برنامه ریزی اجرای برنامه های گرامیداشت هفته بسیج از دوماه گذشته در استان آغاز شده است،  ادامه داد: دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشست های خبری، تبلیغات محیطی، آماده سازی تولیدات فرهنگی و رسانه ای، مسائل محتوایی و نشست های روشنگریاز برنامه های اجرایی قبل از هفته بسیج می باشد.
 
فقیری بیان کرد: برگزاری دعای ندبه، سخنرانی فرهنگی مذهبی با موضوع بسیج پیشرو مقابله با کرونا و زمینه ساز ظهور، اعزام جهادگران سلامت جهت آغاز طرح ویزیت رایگان، پویش نذر خون،پویش هرپایگاه مقاومت یک خدمت، برگزاری آئین گرامیداشت شهدا و مدافعان سلامت، افتتاح مرکز رشد و توانمند سازی گروههای جهادی، مجمع غیر حضوری بزرگداشت تشکیل بسیج در 4 مرکز دانشجویی در سطح استان، جشنواره جهادی جهادگران، از برنامه های مهم هفته بسیج است.
 
وی افزود: رزمایش فرهنگی اجتماعی خدمت مومنانه، بصیرت افزایی، مشاوره ، مددکاری، معیشتی با همت بسیج جامعه زنان و ویژه خواهران بسیجی اجرا می شود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار