فرمانده سپاه فتح استان از مراکز ذخیره سازی کالاهای اساسی بویژه سیلوی ذخیره سازی شهید راستگو در اداره کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۰۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل که به همراه سرهنگ برومند زاده معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان از بخش های مختلف ذخیره سازی گندم و سایر کالاهای اساسی همچون برنج و شکر بازدید داشت در پایان این بازدید در نشست مشترکی با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد و پرسنل این مجموعه ضمن ابراز خوشحالی از این بازدید به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز کشور در یک جنگ مهم اقتصادی است که فشار اصلی این جنگ بر روی گرده مردم است و مردم سیبل فشار هستند.

وی سختی ها و فشارهای ناشی از کرونا را یادآور شد و گفت: در کشور در بحث امنیت، علی رغم همه فشارها و توطئه های خارجی چه در مرزها و چه در درون کشور امنیتی خوبی برقرار است اما در بحث معیشت ، اشتغال وشرایط ناشی از بیماری کرونا دچار مشکل هستیم و امروز کرونا وضعیت معیشت و اشتغال مردم را تحت الشعاع قرار داده است که متاسفانه هنوز راهکار مناسبی برای کمک و حمایت از مردم اندیشیده نشده است و خانواده ها از این جهت متحمل آسیب های زیادی شده اند.

سردار خرمدل مسئله اشتغال و تورم را از مشکلات دیگر کشور خواند و گفت: از بابت بحث اشتغال با توجه به اینکه در استان عملا صنعت و امکانات خاصی وجود ندارد ما با مشکلات زیادی در این بخش مواجه هستیم . هم چنین در بحث معیشت و تورم حجم بالای تورم و فشارهای ناشی از آن بر گرده مردم را شاهد هستیم که باید برای آن چاره اندیشی اساسی صورت گیرد .

فرمانده سپاه فتح استان تشکیل قرارگاه ۱۷ ربیع که به منظور مشارکت در نظارت بر توزیع کالا و خدمات در بازار و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران برای ورود به حوزه بازار را یک گام اساسی در راستای کمک به اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت : اولین نشست این قرارگاه دیروز با حضور مسئولین بخش های مربوطه برگزار شد که در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گزارش خوبی از وضعیت ذخیره سازی کالاهای اساسی بویژه گندم و برنج در ماه های آینده داد که بسیار امید بخش بود و از این بابت بنده از زحمات و تلاش هایی که بدون از سروصدا و حاشیه در اداره کل غله و خدمات بازرگانی در این راستا انجام گرفته است تقدیر و تشکر می کنم و این اتفاق خوب ذخیره سازی را به تهران و فرماندهی کل سپاه به عنوان فرمانده این قرارگاه در سطح کشور گزارش خواهم کرد .

سردار خرم دل در پایان سخنان خود بر لزوم اهمیت و توجه بیشتر بر موضوع ذخیره سازی و افزایش فضاهای مورد نیاز برای این امر تاکید داشت و گفت: قطعا موضوع حمایت از مراکز ذخیره سازی و افزایش این مراکز در سطح استان را به عنوان یک مسئله استراتژیک پیگیری خواهم کرد و پیشنهاد آن را به مجموعه دولت و بویژه جناب آقای استاندار خواهم داد .

هم چنین در ابتدای این نشست مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور و بازدید فرمانده سپاه فتح استان در این مجموعه گزارشی از عملکرد و وظایف این سازمان ارایه کرد و گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان به عنوان زیر مجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران یکی از مهم ترین و فعال ترین دستگاه ها و سازمان های حوزه اقتصادی کشور و فعال در بازرگانی خارجی و داخلی است که از اهمیت استراتژیکی برخوردار است .

ابوالحسن صداقت کیش خرید تضمینی و جمع آوری گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان را یکی از وظایف این سازمان عنوان کرد و اضافه کرد: تامین آرد موردنیاز استان از دیگر وظایف مهم اداره کل غله و خدمات بازرگانی است که در حال حاضر آرد مورد نیاز استان 6650 تن است که در بخش روستایی 979 تن آن مربوط به بخش روستایی است و این مقدار از طرف اداره غله به سازمان تعاون روستایی تحویل داده می شود و این سازمان مدیریت و توزیع آن را در میان روستائیان بر عهده دارد. هم چنین در بخش عشایری ما حدود 760 تن سهمیه آرد داریم که توزیع و مدیریت آن نیز بر عهده سازمان امور عشایری است که علاوه بر تامین این نیاز از امسال بحث نظارت اداره غله بر نحوه توزیع و مصرف آن را نیز اضافه کرده ایم و همکاران ما به جد و در کنار سایر نهادهای مسئول این موضوع را دنبال می کنند .

وی اداره غله و خدمات بازرگانی را از پیش گامان جنگ اقتصادی خواند و گفت: علاوه بر موضوع خرید گندم به عنوان یک کالای استراتژیک و مورد تاکید بر خودکفایی در آن بحث ذخیره سازی سایر کالاهای اساسی نیز از وظایف این سازمان است و در طول سال تامین، خرید و ذخیره سازی کالاهایی همچون شکر ، برنج و روغن در انبارهای ما انجام و در بازار توزیع می گردد.

صداقت کیش کمبود انبارهای ملکی و نیاز ضروری استان به این انبارها را یک موضوع مهم و حیاتی خواند و خواستار توجه و پیگیری بیشتر مسئولین به این امر شد و بیان داشت: با مدیریت و هماهنگی با تهران در بحث برنج و شکر الحمدالله انبارهای ما همواره بالای 500 تن ذخیره دارند و در بخش گندم نیز طبق دستورالعمل سازمان باید ذخیره ما به اندازه 4 ماه باشد که در حال حاضر نیز از این بابت نگرانی نداریم .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان به موضوع کمبود روغن در بازار کشور در روزهای اخیر نیز گریزی زد و بیان داشت: با وجود بروز برخی مشکلات در بازار کشور در روزهای گذشته بواسطه کمبود روغن خوشبخانه ما در استان مشکل خاصی نداشتیم و حدود 220 تن روغن در بین فروشگاه های زنجیره ای و برخی عاملین توزیع کردیم و حدود 260 تن دیگر در خط تولید داریم که به زودی در بازار توزیع خواهد شد که این موضوع مرهون همکاری و همراهی کارخانه اکسین فرآیند روغن در گچساران و سایر دستگاه های مربوطه بود که نهایت همکاری را داشتند .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش ها و زحمات همکاران این اداره کل اشاره کرد و گفت : همکاران ما بدون از هر حاشیه ای با تمام توان در حال خدمت هستند و در فصل خرید در بیشتر اوقات به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند و هرگز اجازه بروز مشکل را نمی دهند و به همین علت کمتر پیش امده است که مشکلی مربوط به ما در رسانه ها مطرح شود .

صداقت کیش در پایان به همکاری اداره غله در موضوع کمک های مومنانه همزمان با بحث کرونا اشاره کرد و گفت: اداره غله از اولین دستگاه هایی بود که به پویش کمک های مومنانه سپاه پیوست و همچنان هم آماده هر نوع همکاری و همراهی در این بخش است.

گفتنی است در طی این بازدید فرمانده و معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان از بخش های مختلف اداره غله و خدمات بازرگانی و سیلوهای ذخیره سازی گندم و سایر کالاهای اساسی دیدن کردند و در جریان ذخیره سازی و نحوه توزیع گندم و سایر کالاهای اساسی در استان قرار گرفتند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات