210 عنوان برنامه هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: 210 عنوان برنامه در هفته بسیج در این استان اجرا می شود که این برنامه ها به دلیل شرایط کرونایی متفاوت از سالهای قبل خواهد بود .
کد خبر: ۹۲۹۳۶۱۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سرهنگ پاسدار سعید برومندزاده  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شده بود، گفت: در بدو تشکیل انقلاب اسلامی حوادث پرالتهابی به وجود آمد، سفارت آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود توسط دانشجویان مسلمان تسخیر شد، وجود چنین مکان هایی سبب خطر برای انقلاب نوپای اسلامی ایران می شد که با تدبیر امام راحل و در ۵ آذر ۵۸ سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح در ادامه با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی نظرات مختلفی در خصوص بسیج مطرح شد، گفت: برخی از نظرات بیان می کرد به این دلیل که جنگ تمام شده بسیج نیاز به ادامه کار ندارد اما حضرت امام (ره) در دیداری که با پاسدارن داشتند بیان فرمود: کشور باید ارتش، سپاه و بسیج ۲۰ میلیونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه 3 خاستگاه خواستار عدم ادامه فعالیت بسیج بودند، افزود: در درجه اول آمریکا و استکبار به دلیل اهداف استعماری بیان می کردند نیاز به بسیج نیست، خاستگاه دوم کسانی که در پیروزی انقلاب نقشی نداشتند و در اظهاراتی بسیجیان را صد راه اهداف و منافع خود می دانستند و گروه سوم افراد سیاسی بودند که بسیج را مانع برنامه ها و برخی شعار های خود می دیدند، در چنین شرایطی رهبر انقلاب فرمود: بسیج باید با همان روحیه و شور و هیجان جنگ و دفاع مقدس باقی بماند و جوانان آمادگی داشته و اثر گذاری در جامعه ایفا کنند.

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح در ادامه افزود: در شرایط جاری به دلیل کرونا برنامه ها متفاوت خواهد بود و برنامه های تجمعی محدودیت دارد اما توسط کمیته های مختلف متناسب با شرایط بیش از ۲۱۰ عنوان برنامه با شعار بسیج، پیشروخدمت، امید آفرین  دنبال می شود.

وی بیان کرد: روز شمار برنامه های هفته  بسیج عبارتند از 30 آبان بسیج، معنویت و سلامت ، ۱ آذر بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم، 2 آذر بسیج ، مبتکر حل مسئله، 3 آذر بسیج ،  سبک زندگی ایرانی و اسلامی، 4 آذر  بسیج ، ولایی، انقلابی وتمدن ساز ،  5 آذر بسیج ، نیروی مقاومت ملت ایران ، 6 آذر بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری .

 این مسئول در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: در هفته بسیج  افتتاح 235 منازل مسکونی مددجویان، 9 پروژه آبرسانی، 8 خط انتقال آب کشاورزی، کمک به مساجد 30 مورد، کمک به منازل محروم 10 مورد، افتتاح یادمان های شهدا، گازرسانی به 844 منزل مددجویان، تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی 602 مورد، اهدای 800 مورد بسته ورزشی کمک مومنانه را خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح در ادامه به سایر برنامه در هفته بسیج پرداخت و بیان داشت: بسیج حول محورخدمت رسانی و محرومیت زدایی برنامه دارد، از طرفی در شرایط کرونا برنامه های تجمعی وجود ندارد و سمت سو ها به سمت کمک های مومنانه، اهدای جهیزیه و بسته های ورزشی خواهد بود.

 برومندزاده با اشاره به کارکرد بسیج در بخش کشاورزی و نقش مشاوره ای آن گفت: بحث خدمات مشاوره ای در کشاورزی، بازدید از مزارع کنترل آفات و بیماری گیاهی، برگزاری میز خدمت، اعزام‌گروه های جهادی به مناطق عشایری، برگزاری ایستگاه سلامت و بسته های سلامت، تمرکز بر اردوهای جهادی از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی به برنامه بازدید از صنایع توسط مهندسین صنعت اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشکلات صنایع با محوریت بسیج مهندسین جهت کمک و ارائه راهکار به آنها گام برداشته می شود، غبار روبی و تجدید میثاق با شهدا و سرکشی از خانواده شهداء، تجلیل از نخبه های بسیجی با رعایت پروتکل ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات