خبرهای داغ:
خاورمیانه زخمی، منطقه ای پرآشوب

دوئل خیر و شر!

آذربایجان خسته و روزهای پرتلاطم در راه
کد خبر: ۹۲۹۳۶۲۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

ایران در قبال قره باغ مواضع اصولی اتخاذ کرد، از بازگشت بخشی از سرزمین قره باغ به صاحبان اصلی آن، ایرانیان و مسلمانان خرسند شدند. لحن تحقیر و خارج از عرف الهام علی اف نشانه های شومی دارد، علی اف در پیامی نخست وزیر ارمنستان را خطاب قرارداد، پاشینیان هیچ نمی گویی! هیچ خبری ازتو نیست، گور رفتی، به قبرستان مشرف شدی! این تازه آغاز ماجراست.

سفر رییس جمهور ارمنستان به امارات و دیدار با ولیعهد این کشور می تواند خبر از حادثه شومی دهد. از طرفی سفر غیر منتظره الهام علی اف به مرز خداآفرین که توسط تک تیراندازان ایرانی رصد گردید می تواند به همان شعاری که روی جنگ افزارهای جمهوری آذربایجان نوشته شده پیام سیاسی داشته باشد، که خدا آفرین برای ماست.

ورود مقام های امنیتی بلند پایه و روسای جمهور در مرزهای مشترک باید با هماهنگی طرف مقابل باشد تا از هرگونه ترور احتمالی و ناامنی جلوگیری شود. پرچم آذربایجان واحد که حیدرعلی اف و الهام علی اف از آن یاد می کنند به زودی حوادثی دیگر را در منطقه رقم می زند.

سه ماه گذشته در یادداشتی ذکر شد که در مهرماه ۹۹جنگی در منطقه رخ خواهد داد که در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد. حرکت چند لشکر از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به خدا آفرین و اصلاندوز نشانه های ایجاد تحرکات ضد امنیتی در فراتر از مرزها می باشد، احداث پایگاه نیروی هوایی اسراییل توسط دولت باکو، زمینه تقابل ایران با اسراییل را در خاک جمهوری آذربایجان هموار خواهد کرد. توهم آذربایجان واحد با تکیه بر پیروزی اخیر باکو بر ارمنستان می تواند این کشور را برای یک ماجراجویی جدید تحریک کند.

حمایت اسراییل و ترکیه از باکو خطرناک ترین سناریو را رقم می زند. از طرفی جمهوری خواهان همواره دولت را با حالت جنگی به دمکراتها تحویل دادند. بوش پدر با جنگ عراق و کویت (توفان صحرا) دولت را تحویل بیل کلینتون دمکرات داد، پس از آن بوش پسر با جنگ عراق، افغانستان دولت را تحویل باراک اوبامای دمکرات داد. آیا این بار ترامپ در مدت باقی مانده دست به ماجرا جویی علیه ایران خواهد زد تا دولت را با حالت جنگی به بایدن دمکرات تحویل دهد؟ نطنز و تاسیسات هسته ای را هدف قرار میدهد یا با تحریک علی اف و اسراییل مرز خدا آفرین شاهد فاجعه خواهیم بود؟

ترامپ و جمهوری خواهان اسراییل را در این جدال تنها نخواهند گذاشت.

 

نگارنده:صادق چگینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار