خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد:

جریان زندگی در نقاهتگاه شاهرود!

امروز پاسداری از سلامت در نقاهتگاه کرونایی‌های شاهرود میدان دیگری برای حضور سبزپوشان میهن است.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۴۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
جریان زندگی در نقاهتگاه شاهرود!به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در کنار زحمات متعدد بسیجیان و فعالیت‌های متنوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کاهش آسیب‌های ویروس کرونا، از رفع آلودگی معابر گرفته تا تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به کادر درمان در بیمارستان‌ها، راه‌اندازی نقاهتگاه شهید سلیمانی در شهرستان شاهرود از جمله اقدامات اساسی و مهمی بود که در شرایط بحرانی کنونی تحقق یافت.
مدیریت جهادی در راه‌اندازی فوری نقاهتگاه در کمتر از چهار روز با آمادگی بیش از ۷۰ درصدی و البته با دست خالی، تجربه‌ای ناب در ایجاد چنین مراکزی محسوب می‌شود.
نکته حائز اهمیت در راه‌اندازی این نقاهتگاه بر خلاف سایر مراکز در کشور، راه‌اندازی صفر تا صدی از قبیل: آماده‌سازی، تجهیز، تأمین کادر درمانی و اجرایی، امور پشتیبانی و... توسط بسیجیان است که کاملاً با روحیه جهادی و دغدغه‌مندی انجام شد؛ روحیه‌ای که با آن می‌توان مشکلات فراوان کشور را رفع کرد.
تجربه فعالیت در عرصه‌های مختلف، دغدغه‌مندی، اشرافیت در حوزه تخصصی، آگاهی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان، استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی، روحیه خستگی‌ناپذیر و جهادی، توانایی تعامل و همکاری با همه سازمان‌ها و نهادها، مدیران نقاهتگاه شاهرود را به اسوه‌هایی خستگی‌ناپذیر در عرصه بهداری و بسیج جامعه پزشکی تبدیل کرده است.
نقاهتگاه شهید سلیمانی نمونه‌ای از همت، غیرت، پشتکار، اخلاص و مردم‌داری افرادی است که در کنار هم، جان‌های خود را میزبان درد‌های مردم شهر کرده‌اند.
پشتیبانی مردمی از نقاهتگاه در امور مختلف ازجمله تهیه غذا، لوازم بهداشتی و درمانی موردنیاز از دیگر ابعاد قابل‌توجه آن است.
جالب است بدانید تمام وعده‌های غذایی نقاهتگاه به‌صورت داوطلبانه توسط بانوان بسیجی و جهادگر در دو وعده ناهار و شام تهیه می‌شود؛ این بانوان هر وعده را به نیت یکی از امامان معصوم (ع) و شهدای گران‌قدر این مرزوبوم پخت می‌کنند.
اینجا نشاط، زندگی، شادابی، اخلاص، گذشت، ایثار و جهاد جاری است و همه برای انجام کار‌ها از هم سبقت می‌گیرند؛ کسی دستور نمی‌دهد و هر کسی کار خود را می‌داند و نیاز نیست به او یادآوری شود؛ تازه اگر فرصت کند، در سایر امور نیز کمک می‌کند.
اینجا کسی از کارانه و اضافه کار و حقوق حرفی نمی‌زند؛ شفا و ترخیص بیماران، پاداش اخلاص و تلاش بچه‌هایی است که با گمنامی تلاش می‌کنند تا کسی در تحمل درد بیماری‌اش تنها نباشد. شفای بیماران، پاداش پاسداران و بسیجیان جهادی نقاهتگاه سردار شهید سلیمانی است.
در این مرکز اوضاع هر روز بهتر از دیروز می‌شود؛ چون ابتکار و خلاقیت، ارزیابی مستمر در فعالیت‌ها وجود دارد.‌
نمی‌شود از نقاهتگاه گفت و از بسیجیان جهادی آن نگفت؛ مدیر جهادی آن جواد رضوانی، تقی مهاجری، محمدمهدی اسماعیلی، علی محمدیان، مهدی نادعلی، امیر صفاری، ابوالفضل اشرفی، رضا خوری، حامد شبانی، ولی غلامی، مهدی قاسمی، عباس غیاثی، محمدرضا آجودانی، امیر غلامی، امیرحسین قاسمی و محمدرضا رضایی و دیگر افرادی گمنامی که در برپایی این مرکز نقش بسزایی داشتند.
همه این بسیجیان در موج اول کرونا در فروردین و اردیبهشت و همچنین از اول آبان تاکنون کاملاً آماده‌باش هستند تا فرد بیماری بی‌سرپناه و تنها نباشد؛ هر چند کسی از کار آن‌ها اطلاعی نداشته باشد.
شیفت نیرو‌های درمانی در نقاهتگاه شهید سلیمانی شاهرود ۲۴ ساعته است و صدای پای پرستاران قطع نمی‌شود؛ ۲۴ ساعت نفس‌گیر و خسته‌کننده؛ اما با وجود این همه فعالیت، اثری از خستگی در چهره‌ها دیده نمی‌شود.
روی گشاده و رفتار دوست‌داشتنی پرستاران و کادر درمان در مواجهه با بیماران از دیگر مشخصه‌های این نقاهتگاه کرونایی در شاهرود است.
شماری از پرستاران و کادر درمان نیز در نقاهتگاه شهید سلیمانی شهرستان شاهرود که به همت سپاه این شهرستان برپا شده است، در حال خدمت هستند؛ پرستارانی بسیجی که هر جای این کشور به آن‌ها احتیاج بوده است، حاضر بوده‌اند.

جهاد ادامه دارد...
ارسال نظرات
پر بیننده ها