خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی در گفت و گو با بسیج:
مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی از افتتاح 124 طرح محرومیت زدایی همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: این طرح ها 9 آذر 99 به بهره برداری می رسند.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۲۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸

محمد اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این طرح ها شامل مرمت، تعمیر و ساخت مسکن محرومان، جاده روستایی، مرمت قنوات، کانال آب روستایی، گلزار شهدا، خانه بهداشت و غسالخانه است.

وی همچنین اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه را همزمان با هفته بسیج از اقدامات مهم بسیج عنوان و بیان کرد: مرحله سوم این رزمایش همزمان با هفته وحدت آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

اسکندری با اشاره به اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و تهیه و توزیع بسته های معیشتی از اولویت های مهم بسیج و سپاه در راستای مبارزه با کروناست، اضافه کرد: خدمات سپاه و بسیج در این مرحله با توجه به شرایط موجود کشور گسترده تر و در حوزه های مختلف اجرا می شود.

وی اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، تهیه و توزیع لوازم التحریر، مرمت و تعمیر مسکن محرومان و اشتغال زایی را از عناوین مهم خدمات در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه برشمرد.

اسکندری ادامه داد: همچنبن کمیته های تخصصی و عمومی در سپاه عاشورا برای خدمات رسانی تشکیل شده است که هریک از کمیته ها متولی اجرای خدمات رسانی در حوزه تخصصی خود است به عنوان نمونه تهیه لوازم التحریر و تبلت و توزیع بسته های معیشتی دانش آموزان را بسیج دانش آموزی برعهده دارد.

وی اضافه کرد: در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هم بسیج حقوقدانان با هم افزایی بین نهادهایی ذیربط ورود و خدمات خود را به جامعه هدف ارائه می دهد.

اسکندری همچنین از تداوم برخی خدمات چون تولید ماسک، تهیه بسته های معیشتی و ... توسط گروه های جهادی در اقصا نقاط استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود تامین برخی از نیازمندی های جامعه خدمات دهی در عرصه هایی همچون تولید ماسک همچنان هرچند کم ادامه دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا کمک 124 میلیارد تومانی مردم و خیرین را در دو مرحله نخست و دوم کمک مومنانه از بی نظیرترین کمک ها در کشور نام برد.

 اسکندری افزود: مردم آذربایجان شرقی این کمک ها را در قالب کمک های مختلف چون بسه معیشتی، گوشت قربانی، غذای گرم، تولید ماسک، اهدای جهیزیه و ... از آغاز شیوع کرونا تا پایان مهرماه به مردم و هم نوعان خود ارائه کردند.

وی در ادامه سخنان خود ساخت مسکن محرومان و ایجاد اشتغال را از اولویت های مهم بسیج سازندگی در کنار توجه به وضع معیشتی خواند و اظهارداشت: طی تفاهم نامه ای که با کمیته امداد استان منعقد شده است با ارائه تسهیلات راه را برای افراد بیکار و جویای کار هموار کنیم.

 

ارسال نظرات