خبرهای داغ:
رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی گفت: حضور ما نباید تنها به صورت انفعالی بلکه و حضور هجومی داشته باشیم کشور ما در این زمینه کوتاهی کرده است و عقب هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۸۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:یکی از برکات انقلاب اسلامی حضور بسیج و روحیه بسیجی و جهادی است امام رحمه الله فرمودند بسیج یک لطف آشکار الهی در ایران اسلامی است. روحیه جهادی سبب پیشبرد اهداف مان در دوران دفاع مقدس و باز پس گرفتن سرزمین مان از دشمن متجاوز و کنارزدن تمام ابرقدرت ها بود.

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی افزود: یکی از استوانه های دوران دفاع مقدس بسیجیان ما بودند مردم از سراسر کشور بسیج شدند و دست به دست هم در مقابل تهاجم دشمنان که پشتوانه آنها استکبار جهانی بود ایستادگی کردند هشت سال دفاع کردند و دفاع ما تنها جنبه مادی نداشت بلکه جنبه مکتبی هم داشت و میخواسیم به تمام جهانیان بگویم که ماانقلاب کرده ایم و پای این انقلاب اسلامی می ایستیم تا به درختی تنومند و پربار تبدیل شود و تمام بشریت از میوه های شیرین آن کامشان شیرین شود. 

رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی گفت: دفاع ما یک دفاع مسلحانه بدون پشتوانه نبود بلکه ما هم سلاح معنوی و هم سلاح مادی داشتیم و که جنبه معنوی آن  بیشتر بود لذا در اوایل جنگ ما از لحاظ سلاح چیزی نداشتیم و بعد پیشرفت کردیم روحیه بسیجی در حفظ انقلاب بسیار کمک کرد و اکنون انقلاب با همین روحیه جهادی چهل ساله شده است ملت ما هر موقع احساس کردند که دشمن چشم طمع به سرزمین ما دارد به صحنه آمدند و با همکاری یکدیگر و بر اساس روحیه جهادی عمل کردند.

 

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری ذهن ها را به سمت دیگری هدایت کردند و فرمودند ما باید محتوای انقلاب رو حفظ کنیم و برای دفاع از انقلاب،دفاع از مرز های سرزمین و هم برای حفظ عقایدمان،دفاع از فرهنگ و دستاورد های انقلاب  کادر سازی و  نیرو تربیت کنیم.


براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حلقه های صالحین در سراسرکشور شکل گرفت حلقات صالحین در حقیقت به معنی نشست های انسان ساز است و تجمع و تشکلی که می خواهد نسل ها رل تربیت کند و نسل جدید را با نسل گذشته پیوند بزند تا گسست نسلی به وجود نیاید  چون دشمن می خواهد بین نسل ها پیوند ایجاد شود.

وی با اشاره به این که هدف دشمن تحریف انقلاب و گسست بین نسل ها است افزود:  حلقه های صالحین به عنوان یک زنجیره پیوسته ای می خواهد کادر سازی کند و نیروهای متدین انقلابی و جهادی تربیت کند 

 

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی افزود: براساس فرمایشات و رهنمود ها مقام معظم رهبری در استان نیز همانند سراسر کشور حلقات صالحین تشکیل شده است و نماینده ولی فقیه به عنوان استاد این حلقات در راس است و تلاش میکنیم تا بتوانیم رشد معنوی اخلاقی و انقلابی را موزون و هماهنگ در بین نیروهای جوان و انقلابی حفظ کنیم.


رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی ادامه داد: در شهرستان ها نیز جلسات و نشست های جمعی با ائمه جماعت برگزار شده است و جلسات موفق ما با استادیار ها بوده که سعی شده است تا مسایل و مباحث به روز تبیین و مطرح شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه گام دوم انقلاب و راهکارهایی که مقام معظم رهبری ارائه داده اند و کلیدواژه ها را استخراج  تشریح و تفسیر  کرده ایم گفت:  قرار است در حلقات صالحین آموزش داده شود چرا که بیانیه گام دوم انقلاب یک مجموعه از تجربیات چهل ساله مقام معظم رهبری است که گذشته،فعلیت و آینده انقلاب در نظر گرفته شده و سه نکته‌ مهم فردسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را شامل می شود.

رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی تصریح کرد: باید به سمت تمدن سازی برویم و امروز ابرقدرت ها قدرتشان ترک خورده است و هیمنه آنها در هم شکسته است و اکنون زمان مناسبی است تا هیمنه انقلاب در جهان مطرح شود و  بستر مناسبی است که عظمت و شکوه و دستاورد های انقلاب را به جهان صادر کنیم 

 

وی با اشاره به ایکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در حلقات صالحین مطرح شود  افزود: براساس این رهنمود ها از گذشته عبرت بگیرم و چشم انداز های آینده ای روشن ترسیم شده است سعی کردیم کار حلقات ما فرهنگی باشد و نباید در این کار سیاست زده شویم کاری به تفکر نداشته باشیم بلکه نگاه جوانان را به سمت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هدایت کنیم.تعصب در حلقات صالحین نداشته باشیم و در حلقات صالحین ریل گذاری کنیم و این ریل به انقلاب امام زمان متصل خواهد شد. 


وی گفت: مسولین به حلقات بهای بیشتری بدهند در این راه نگاه ها را گسترده کنیم و تفکرها هم سو با ولایت فقیه باشیم و خدا محوری  و روحیه انقلابی و جهادی را تشویق کنیم  مردم به عنوان سرمایه در انقلاب اسلامی هستند و باید حلقات تقویت شود و نگذاریم دشمن این سرمایه ها را از ما بگیرند.

وی همچنین برحضور در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: حضور ما نباید تنها به صورت انفعالی بلکه و حضور هجومی داشته باشیم کشور ما در این زمینه کوتاهی کرده است و عقب هستیم. همان طور که  در دفاع مقدس برای بیرون راندن دشمن متحد شدیم اکنون نیز باید برای بیرون راندن دیوهای مجازی هماهنگ و متحد شویم.


رئیس مجمع استادیارن شهید رجبعلی محمدزاده خراسان شمالی گفت: حلقات صالحین را به عنوان مجموعه ای کارآمد و دیده بان انقلاب است و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و باید تلاش شود تا این حلقه ها از لحاظ محتوا غنی سازی شود و افکار جوانان ما نیز غنی سازی کنیم و دشمنان از این افکار غنی شده می ترسند

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در پاین گفت: جلسات حلقات صالحین در استان جلساتی علمی و تحقیقاتی بوده و این یکی از دلایل موفقیت در این زمینه  است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها