خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خبر داد

عزم جزم بسیج برای حمله به ویروس کرونا/ از کمک بسیجیان به کادر درمان در بیمارستان تا مسجد محله

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان بیرجند از همکاری ۱۰۰ نفر از بسیجیان با کادر درمان در بخش‌های کرونایی بیمارستان رازی و ولی عصر(عج) بیرجند در هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۸۲۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خراسانی اصل فرمانده ناحیه سپاه شهرستان بیرجند اظهار داشت: امام خمینی(ره) کسی بود که خدا بر او منت گذاشت و اسباب تشکیل حکومت الهی را فراهم کرد. امام(ره) تحفه الهی برای ما بود و در نتیجه زحمات همه علما  صلحا و مجاهدین اسلام باعث ایجاد انقلاب شد که از سال 42 شروع و در سال 57 به ثمر نشست.

وی خاطرنشان کرد: آرمان انقلاب خیلی مهمتر از ایجاد انقلاب است. آرمان انقلاب ایجاد و زمینه سازی برای ظهور منجی و ایجاد دولت اسلامی است که خداوند در قرآن وعده داده است.

خراسانی افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی ایجاد انقلاب و تشکیل نظام اسلامی اتفاق افتاد و گام سوم تشکیل دولت اسلامی است و بعد جامعه اسلامی و تمدن اسلامی محقق خواهد شد.

وی ابراز داشت: امام برای تشکیل و حفظ انقلاب رنجها کشید و برخی از برنامه ها و ابتکارات امام بود که جزو معجزات است و سابقه ای ندارد که این ابتکارات امام تضمین بقای انقلاب شد یکی از قوی ترین آنها تشکیل بسیج مستضعفین بود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: بسیجی را امام تشکیل داد؛ پیشروی در همه کارهای انقلاب است. اگر امور دفاعی است بسیج نقش آفرین است، بسیج در جنگ هشت ساله و بعد از جنگ در حوادث مختلف بیش از 96هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی یادآور شد: هرکس دل در گرو انقلاب اسلامی دارد بسیجی است چه در رده های مختلف بسیج عضو و نامش در اسناد و مدارک سازمانی بسیج ثبت شده باشد و چه پرونده نداشته باشد.

خراسانی با بیان اینکه آحاد ملت بسیجی هستند اظهار داشت: به بسیج به عنوان یک جامعه انقلابی نگاه داریم که حاضرند در راه انقلاب کار و تلاش کنند و انقلاب را قبول دارند فقط گروه ضد انقلاب در بسیج جایی ندارد چون اندیشه براندازی نسبت به انقلاب دارند.

وی تشکیل بسیج را یک معجزه دانست و گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یک یوم الله است و هیچ عرصه ای از انقلاب نیست که نیاز به کمک داشته باشد و بسیج در آن حاضر نباشد.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند با اشاره به اقدامات بسیج در سطح شهرستان افزود: بهسازی و مرمت مساجد، تعمیر و بهسازی خانه های محرومین در سطح شهرستان و روستاها داشتیم. ضدعفونی مساجد و معابر در ابتدای سال و خدماتی در قنوات و استخرهای روستای سیل زده به مردم ارائه شد و نیز تولید و توزیع ماسک را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه طی هفته بسیج بیش از ۳۰۰ برنامه با ۷۹ محور در شهرستان بیرجند اجرا می‌شود افزود: مهمترین برنامه هفته بسیج پخش به صورت زنده و مستقیم سخنرانی مقام معظم رهبری در پنجم آذر ماه است.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: سازندگی، افتتاح کارگاه‌های اشتغال‌زایی زود بازده، میز خدمت، همکاری بسیجیان با کادر درمان در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری هستند، پویش “سلیمانی‌ها”، گام سوم نهضت کمک مومنانه اجرا می شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های هفته بسیج نذر خون، اهدای جهیزیه، خدمات پزشکی، درمانی، ویزیت رایگان و تامین دارو، اعزام گروه‌های جهادی، برگزاری یادواره شهدا در فضای مجازی، مسابقات علمی پژوهشی، توجه به مباحث درسی دانش آموزان، نشست‌های گفتمانی، روشنگری و بصیرت، برگزاری هیئت‌های اندیشه ورز، فضا سازی محیطی، جلسات انس با قران در فضای مجازی، گشت‌های محله محور و رزمایش سایبری است.

خراسانی عنوان کرد: همچنین در هفته بسیج افتتاح تعاونی روستای شاخن جهت فروش محصولات و تولیدات روستایی، برگزاری جشنواره مجازی جهادگران، دیدار با خانواده های شهدا، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت اشتغال‌های خرد خانگی و ... در شهرستان بیرجند انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان بیرجند از همکاری ۱۰۰ نفر از بسیجیان با کادر درمان در بخش‌های کرونایی بیمارستان رازی و ولی عصر(عج) بیرجند خبر داد و افزود: بسیجیان با کمک تفکر و اندیشه‌ای که دارند در تمامی زمینه‌ها در خط اول مبارزه هستند.

خراسانی در تشریح طرح "سلیمانی‌ها" که با محوریت مساجد محلات است، اظهار کرد: در این طرح ۱۰ نفر بسیجی به عنوان سلامت یار آموزش دیده، چهار بهورز و یک پزشک قرار است افرادی که در محلات به کرونا مبتلا شده را شناسایی و برای ضدعفونی منازل آنها، خرید و تهیه اقلام زندگی، درمان، نهضت کمک مومنانه و ... همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی با مرکز بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای اجرای این طرح، تایید و اجرایی شدن از سوی دانشگاه علوم پزشکی زمان بَر است لذا بسیجیان کار خود را آغاز خواهند کرد و دوستان علوم پزشکی خود را به آنها خواهند رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها