افتتاح کارگاه تولید ماسک با اشتغالزایی ۲۰ نفر در بانه شد

اولین کارگاه اتوماتیک تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک با همکاری سپاه و بسیج اصناف بانه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۲۹۳۸۴۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سال گذشته ویروس کرونا، بی‌هوا به کوچه و خیابان و خانه‌هایمان شبیخون زد، در همان ایام مثل همیشه با احتکار و گران فروشی ماسک‌های تنفسی روبه‌رو شدیم، چه صحنه عجیبی! انگار برای عده‌ای همه چیز مرده و دیگر نه انسانی وجود دارد و نه انسانیتی، چه شده که در کشور تاریخی و بلند هویت ما به وفور این حوادث رخ می‌دهد، بگذریم، در کنار این ناملایمتی‌ها اتفاقات خوب و قشنگ هم کم نیست مثل سرمایه گذارانی که در مسیر سلامت مردم گام بزرگی برداشتند.

درهمین راستا با همکاری سپاه و بسیج اصناف بانه اولین کارگاه اتوماتیک تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک راه‌اندازی شد، این مکان با هدف کمک به چرخه اقتصادی و ارایه ماسک با قیمت خیلی مناسب و برای تامین نیاز مردم فعالیت می‌کند و توزیع مواد ضدعفونی به خصوص تولید ماسک مورد نیاز شهروندان جزء برنامه‌های مهم در شرایط خاص کرونایی است.

خلجی مدیر کارگاه تولیدی می‌گوید: ماهیانه یک میلیون متر پارچه یارانه‌ای از طرف سپاه بانه و بسیج اصناف به این کارگاه اختصاص داده شده است تا شهروندان بانه‌ای هم دسترسی آسان به ماسک داشته باشند و هم با قیمت مناسب بتوانند خریداری نمایند.

وی می‌گوید: این کارگاه، ماسک ها‌ی تولید شده را با قیمت یارانه‌ای بعد از مرحله تولید و استریلیزه. در اختیار داروخانه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهرستان با قیمت مصوب ۹۰۰ تومان قرار داده و فروشگاه‌ها موظف هستند باقیمت ۱۳۰۰ تومان در اختیار مردم قرار دهند.

محمدی یکی از کارگران این کارگاه می‌گوید: تولید این کارگاه در روز ۳۰ هزار تا ۲۰۰ هزار ماسک است و اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این کارگاه تعداد ۲۰ نفر می‌باشد که به صورت دو شیفت مشغول به فعالیت هستند و هر واحد وظایف محوله خود را طبق دوره‌های آموزشی که از قبل برگزار شده بود بر عهده دارند.

رئیس صنعت، معدن وتجارت بانه می‌گوید: اولین کارگاه تولید ماسک اتوماتیک در بانه در اوایل شهریور به همت سرمایه‌گذار بومی که در حوزه گردشگری فعالیت دارد راه اندازی شد و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا این سرمایه‌گذار با فعالیت در حوزه اقتصادی در راستای سلامت عمومی گام بزرگی برداشته و نیز فعالیت اقتصادی خود را در این زمینه ادامه داده است.

بایز حسینی می‌گوید: این کارگاه تولیدی روزانه ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک را دارا می‌باشد و این ماسک‌ها به صورت سه لایه تولید و مورد تایید وزارت بهداشت می‌باشد که نیاز شهرستان و شهر‌های همجوار استان را نیز تا حدودی برطرف می‌سازد و پارچه‌های مورد استفاده از طرف سپاه پاسداران بانه تامین شده تا با نرخ مناسب‌تر ماسک تولید شده در اختیار همشهریان قرار گیرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار