سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
امام خمینی(ره):من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد/پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد . . . و از همه نمایندگان خواستارم که با کمال حسن نیت و برادری با هم مجلسان خود رفتار و همه کوشا باشند که قوانین، خدای نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احکام آسمانی آن وفادار باشید تا به سعادت دنیا و آخرت نائل آیید       
l_marquee
کد خبر: ۹۲۹۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹- ۲۳: ۱۴
یک فعال فرهنگی مطرح کرد
حسینی : تنها31 درصد نیرو ها از طریق راه قانونی جذب معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان دانشجوی متعهد به خدمت وارد آموزش و پرورش شده اند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حسینی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: معلمی حساس ترین، بنیادی‌ترین حرفه و امانتداری از فرزندان یک ملت است پس باید قبل و بعد از دوره‌های تربیت معلم صلاحیت‌ها و شایستگی‌های معلمی در فرد احصا شود تا بتواند به عنوان یک معلم و یک الگوی مناسب برای دانش آموزان ارائه شود.

مسئول معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد اظهار داشت: از حقوق هر فرد در جامعه تعلیم و تربیت مطلوب است که بخش اعظم آن از معلم کارآمد و تربیت شده حاصل می‌شود. اما در دهه اخیر حدود ۵۰ درصد یعنی چیزی در حدود دویست هزار نفر از نیرو‌ها از طریق قوانینی که تماما از مجلس شورای اسلامی گذشته وارد آموزش وپرورش شدند.


وی گفت: غالبا برای این نیرو‌ها نه آزمون سنجش صلاحیت‌های عمومی و تخصصی برگزار شده و نه دوره‌های دانشگاه فرهنگیان را گذرانده اند. از طرفی تنها ۳۱ درصد نیرو‌ها از طریق راه قانونی جذب معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان دانشجوی متعهد به خدمت وارد آموزش و پرورش شده اند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سوال این است چرا معلمان که به تعبیر مقام معظم رهبری افسران سپاه پیشرفت کشورند از راه‌های غیر اصولی و بر خلاف اسناد بالا دستی کشور از جمله سند تحول بنیادین، وارد آموزش و پرورش می‌شوند؟ آیا حق دانش آموز نیست که از معلم شایسته برخوردار باشد؟

حسینی ابراز داشت: متاسفانه گویا تصور مسئولین این است که فرآیند جذب و تربیت معلم نیازمند برنامه ریزی بلند مدت نیست و آسانتر از هر امری تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس و پیشنهاد دهندگان طرح‌های جذب و استخدام نیرو از مسیر غیر دانشگاه فرهنگیان بدانند، آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست که می‌خواهند فارغ التحصیلان جویای شغل دیگر دانشگاه‌ها را وارد آموزش و پرورش کنند. آیا پیشنهاد دهندگان این طرح‌ها حاضرند تربیت فرزندان خود را به دست نیرو‌هایی دهند که هیچ گزینشی و هیچ تربیتی بر آن‌ها اعمال نشده؟

مسئول معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد اضافه کرد: لازم به ذکر است مقام معظم رهبری در جلسه مدیران آموزش و پروروش در شهریور ۹۹ خطاب به مجلس تاکید کردند: اینطور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثلا یک جمعی، یک وقت بی‌حساب به شکل برف‌انباری، همین جوری وارد آموزش و پرورش بشوند؛ این جوری مصلحت نیست. هر کاری انجام می‌گیرد، ورودی معلمین [باید]از طریق این دو دانشگاه باشد. اما همچنان شاهد پافشاری نمایندگان برای تصویب طرح هایی، چون الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام حق التدریس هستیم.

حسینی بیان داشت: طرح‌هایی که در دهه اخیر نتوانسته بهانه هایی، چون کمبود معلم را رفع کند، در آینده هم نخواهند توانست بدین شکل مسئله کمبود معلم را رفع کند.


وی گفت: دغدغه‌ی ما این است این مدل جذب معلم عملاً دانشگاه فرهنگیان را که بنا بود مرکز ثقل آموزش و پرورش باشد به حاشیه می‌راند و به مسیر فرعی مسیر تربیت معلم بدل شود.

وی در پایان اعلام کرد: از نمایندگان خواستاریم، طرح‌های پیشنهادی جایگزین را که جهت سازماندهی نیرو‌هایی که به علت سیاست‌های نادرست در آموزش و پرورش جذب شدند را مورد بررسی قرار دهند تا دیگر شاهد این چنین نابسامانی‌هایی در زیر بنایی‌ترین دستگاه کشور نباشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آخرین اخبار
tc_sar
tl_sar
tr_sar
پر بیننده ها
tc_sar
tl_sar