پایان مرحله استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در تبریز

مرحله استانی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت بخش فیلمسازان بسیجی در آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۲۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  ارسال بیش از250 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه استانی جشنواره فیلم مقاومت که در نوع خود یکی از رخدادهای هنری کم نظیر در استان بود حكايت از اهتمام در خور توجه فیلمسازان متعهد در حوزه انقلاب و دفاع مقدس دارد و این مهم فرصتی بی نظیر را برای گام‌های بعدی فیلمسازان در سینمای دفاع مقدس فراهم آورده و توجه بيش از پيش نهادهاي فرهنگي و هنري استان را مي طلبد تا با بازخوانی دیگر باره فرهنگ دفاع و مقاومت شاهد خلق آثاری متعالی تر در این عرصه باشیم.

هیئت داوران استانی بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ضمن تقدیر و سپاس از تلاشهاي بي شايبه و همت والاي فیلمسازان بسیجی استان که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری‌های قابل تامل و نیز باورهای عميق در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، این آثار را به منصه ظهور رسانده بودند، پس از بازبینی کلیه آثار رسیده و برگزاری جلسات متعدد، آثار رسیده را از لحاظ محتوا و ساختار بسیار ارزشمند ارزیابی نمود که این امر گزینش و انتخاب آثار برتر را برای هیئت داوری بسیار دشوار ساخت.
بر همین اساس آثار منتخب در بخش‌های نماهنگ، پویانمایی، فیلمنامه، مستند و فیلم کوتاه نتایج نهایی به شرح ذیل اعلام می‌ گردد:

*بخش نماهنگ
در این بخش از میان آثار ارسالی، نماهنگ‌های؛ یادها به کارگردانی مرتضی مقدس، قندون جهیزیه به کارگردانی علی سلطانی، باکری‌ها به کارگردانی فرید حیدری، راست قامتان به کارگردانی ناصر طریحی، هم‌آهنگ به کارگردانی مرتضی ابراهیم‌پور به عنوان نامزد نهایی انتخاب گردیدند که ضمن تقدیر از علی سلطانی برای نماهنگ قندون جهیزیه، نماهنگ‌های یادها به کارگردانی مرتضی مقدس و راست قامتان به کارگردانی ناصر طریحی به عنوان برگزیده انتخاب می‌ شود.

*بخش پویا نمایی
در این بخش از میان آثار ارسالی سه اثر با عناوین نیمه‌شب استودیو بِل به کارگردانی علی سلطانی، آقای شهردار به کارگردانی یاسر زارع و دهه‌ها به کارگردانی ندا تنهایی مقدم نامزد نهایی گردیدند که دو اثر آقای شهردار به کارگردانی یاسر زارع و دهه‌ها به کارگردانی ندا تنهایی مقدم به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند.

*بخش فیلمنامه
از میان آثار رسیده در این بخش فیلم‌نامه‌های در مسیر پروانه‌ها نوشته امیدپوررضا، بازگشت نوشته علی علی‌بیگی، نامه مرتضی نوشته یعقوب جدیری، فیلمنامه سفید و فیلمنامه دوازدهمین اسماعیل نوشته اعظم وایانی و بانو نوشته رعنا واعظی به عنوان نامزد انتخاب و نهایتا فیلمنامه‌های بازگشت به نویسندگی علی علی‌بیگی و نامه مرتضی نوشته یعقوب جدیری به عنوان آثار برگزیده این بخش انتخاب شدند.

* بخش مستند
در این بخش از میان آثار ارسالی فیلم‌های مستند عهد قدیم به کارگردانی علی سلطانی، خط نورانی به کارگردانی نادر فرجی و مستند از ماووت تا ملکوت به کارگردانی یونس مقدم نامزد عنوان بهترین فیلم این بخش بودند که ضمن تقدیر از یونس مقدم برای مستند از ماووت تا ملکوت، مستند خط نورانی به کارگردانی نادر فرجی به عنوان اثر برگزیده انتخاب می گردد.

*بخش فیلم کوتاه
در بخش فیلم کوتاه از میان نامزدهای این بخش، فیلم‌ های حاوار به کارگردانی یونس شهباز، سیزده به در به کارگردانی ناصر طریحی و گِرا به کارگردانی طاهر پورمحمد، نامزدهای عنوان بهترین فیلم‌کوتاه این بخش را کسب کردند که با تقدیر از طاهر پورمحمد برای کارگردانی فیلم کوتاه گرا، جایزه این بخش به یونس شهباز برای فیلم کوتاه حاوار تعلق می گیرد.
همچنین بنا به تصمیم ستاد جشنواره از بسیجی هنرمند برادر ناصر یاری به دلیل بیش از دو دهه فعالیت مستندسازی در حوزه شهدای گرانقدر دفاع مقدس و خواهر زهرا جلیل پور به عنوان جوان ترین بسیجی هنرمند حاضر در جشنواره تجلیل می شود.
در پایان یادآور می شود بنا به شرایط کرونایی استان و به منظور پاسداشت و تجلیل از خدمات و ایثارگری های کادر درمان، مراسم اختتامیه برگزار نشده و تجلیل از هنرمندان به شیوه غیرحضوری خواهد بود.
هنرمندان عزیز می توانند جهت دریافت لوح تقدیر و تندیس خود با مراجعه به مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن طبقه دوم سازمان بسیج هنرمندان استان جوایز خود را دریافت کنند.

 

اللَّهُمَّ وَفِّقْنا لِمَا تُحِبُّ وَتَرْضَى

ایوب عبدی جهانگیر دبیر استانی
شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

ارسال نظرات