اهدای خون اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بسیج / تقدیر مدیرکل انتقال خون از خبرنگاران

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج جمعی از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۴۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که در برنامه های مختلف سپاه و بسیج حضور  پررنگی دارند و در کارهای خیرخواهانه نیز مشارکت می کنند این بار در هفته بسیج شرایط سخت کرونایی را فرصت مغتنمی شمردند تا به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

 این برنامه به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح و خبرگزاری بسیج استان با هدف  اشاعه فرهنگ اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند و اطلاع رسانی در این زمینه از سوی اهالی رسانه  برگزار شد .

ابراهیم عزیزی سرپرست خبرگزاری بسیج سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین از همکاری و مشارکت اصحاب رسانه در فعالیت های خیرخواهانه و اهدای خون به بیماران نیازمند در  شرایط کرونایی تقدیر کرد.

وی از  تلاش های  مدیرکل انتقال خون استان که تعامل و ارتباط سازنده ای با اصحاب رسانه دارند نیز تقدیرکرد و ضرورت  اهدای خون  در شرایط فعلی را یادآور شد و گفت: امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در راستای توسعه فرهنگ اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند برداریم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در این آیین از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به طور ویژه تقدیر کرد و گفت:  اصحاب رسانه این استان همواره یا و یاور اداره کل انتقال خون بوده ا ند و در زمینه اطلاع رسانی به مردم و کمک به  همنوعان پیشگام هستند.

 دکتر رستم حسن زاده در ادامه به فعالیت های اداره کل انتقال خون و روند خونگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی در مرکز انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: مرکز انتقال خون استان با کادری مجرب و پرتلاش در تمام ساعات شبانه روز در حال خدمت رسانی به شهروندان و بیامران نیازمند به فراورده های خونی است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا تمامی تجهیزات  اداره کل انتقال خون استان و لوازم خونگیری ضدعفونی می شود تا مراجعه کنندگان  بدون هیچ دغدغه ای به اهدای خون اقدام کنند.

حسن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخایر خون استان کمتر از ۵ روز و استاندارد آن  نیز بین ۵ الی ۷ روز  است، ابراز داشت: برای مواقع ضروری مانند سیل و زلزله باید ذخیره وجود داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه تاکید کرد: شهروندان می توانند با حضور در مرکز انتقال خون استان، علاوه بر خون دهی ، پلاسمای خون خود را به منظور کاربردهای متعدد پزشکی اهدا کنند.

وی افزود: شاید تصور بر این باشد ممکن است در اثر اهدای خون کرونا منتقل شود اما این موضوع و ترس اشتباه است زیرا کرونا یک بیماری ویروسی و از طریق تماس تنفسی منتقل می شود.

حسن زاده در پایان گفت: کسانی که به کرونا مبتلا شدند بعد از یک ماه می توانند جهت اهدای پلاسما به منظور استفاده های درمانی به انتقال خون مراجعه کنند.

در پایان این آیین از سوی مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران حاضر در این برنامه لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار