معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در طرح کمک مومنانه که با آغاز کرونا در لرستان آغاز شده تا به امروز 50 میلیارد تومان بین مردم نیازمندتوزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۸۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مجید سوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت:
بسیج مستضعفین به عنوان الگویی  موفق برای کشورهای منطقه در راستای مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیج در تمام صحنه های که کشور نیاز به کمک داشته،حضور فعالی داشته ، افزود: نقش افرینی بسیج در همه عرصه ها و گستردگی بسیج در تمام اقشار جامعه حضور دارد و به آنان خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان  با اشاره به اینکه یکی از رسالت های بسیج، محرومیت زدایی است بیان کرد: از هفته بسیج سال گذشته تا امروز در لرستان ۸۳۴ پروژه محرومیت زدایی در استان انجام شده است .

سوری با اشاره به اینکه فعالیت های زیادی بسیج در زمان سیل انجام داد، گفت: گروه‌های  جهادی بسیج دوشادوش کادر درمان در حال مبارزه با کرونا با فعالیت‌هایی مانند ضد عفونی کردن معابر، رزمایش کمک مومنانه و کنترل ورود و خروج شهر نیز فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های اقتصادی مانند راه اندازی  کارگاه زود بازده اقتصادی نیز بسیج حضور فعالی دارد، خاطر نشان کرد: برپایی کارگاه های تولید ماسک در ایامی که شاهد کمبود این محصول راهبردی در بحث پیشگیری از کرونا بودیم یکی از برگ های زرین اقدامات بسیج  در کشور است. 

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز این بیماری سبب شده فعالیت‌ها کمرنگ شوند گفت: فعالیت ها در حوزه فرهنگی را به فضای مجازی منتقل کردیم.

وی تصریح کرد: گشت‌های رضویون که حدود سه سال است فعال بوده بنا است در کل محلات اجرا شود که تا کنون ۲۱۴ کشف سرقت و ۳۴۷مورد ممانعت از سرقت داشته‌اند .

سوری در هفته بسیج چند برنامه محوری داریم، افزود: در این ایام رونمایی از طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا ، کمک به ردیابی و بیمار یابی ، کمک به قرنطینه بیماران کرونایی ،ایجاد گشت‌های سلامت جهت تذکر لسانی در رعایت بهداشت، کمک به کادر درمان، کمک به نیروی انتظامی برای کنترل،معرفی گروهای جهادی برای انجام فعالیت های خدماتی،ارائه بسته معیشتی به نیازمندان و ضد عفونی هوشمند و نقطه به نقطه انجام می‌شود.

وی افزود: چندین نقاهت‌گاه در شهرهای مختلف استان آماده شده که در صورت نیاز کادر درمان از ظرفیت آنان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به پویش نذر خون اظهار داشت: با توجه به کمبودی که در حوزه بانک خون در سراسر کشور رخ داده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج  برای اهدای خون  در هفته بسیج استفاده  می‌کنیم .

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان  ادامه داد: در حوزه کمک مومنانه علاوه بر اقدامات همیشگی 112 هزار بسته معیشتی، 10 هزار کارت هدیه، 237 عدد جهیزیه ، 10 هزار بسته آموزشی و لوازم تحریر و در نهایت 185 هزار بسته بهداشتی توزیع شده است.

سوری با اشاره به اینکه در مراحل قبلی کمک مومنانه تا به امروز بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده ، بیان کرد: این کمک ها بیشتر در حوزه معیشتی و جهیزیه بوده است و در مرحله جدید علاوه بر آن در زمینه مسکن، اشتغال و کمک به واحدهای تولیدی،آزاد سازی زندانی هانیز فعالیت‌هایی انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های بسیج مبارزه با گران فروشی و برخورد قاطع با محتکران و نظارت بر توزیع کالای اساسی است که تا به این لحظه ۳۴ انبار کالاهای ضروری مردم شناسایی  و با افراد خاطی برخورد کرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات