خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیجی با همه افرادی که دنبال بیگانگان، دنبال ثروت و شهوت هستند، دشمن است، گفت: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نماد تفکر بسیجی هستند.
کد خبر: ۹۲۹۴۱۹۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در استان در دیدار  با جمعی از فرماندهان سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در آستانه آغاز هفته بسیج امروز ( ۲۹ آبان) با اشاره به اینکه معیار سنجش اشیاء وزن و حجم و سطح است، گفت: برخی کالاها با زیبایی تعیین نرخ می شود، برخی ها با طول و اندازه آن، اما ارزش انسان با چه معیاری اندازه‌گیری می‌شود؟

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه ارزش گذاری های دنیوی برای انسان ها معیار و ملاک خوبی نیست، اظهار کرد: برای ارزش گذاری باید ویژگی‌ها را مورد نظر قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند پس از خلقت انسان به خود احسن الخالقین می گوید، افزود: مهمترین شاخص و تفاوت انسان با سایر مخلوقات خداوند که صفت احسن الخالقین را می گیرد، داشتن اراده و حق انتخاب است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در ارزش گذاری انسان وزن، متر و زیبایی ظاهری مطرح نیست، گفت: باید ارزش ها را در همین مسئله قدرت انتخاب انسان ها جست و جو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه بعضی از عوام تصور می کنند، که خدای متعال در مدیریت جامعه بشر در مانده است با اشاره به آیه« وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ»  یادآور شد: خداوند اگر بخواهد همه انسان‌ها را با یک اشاره هماهنند سلمان می کند، اما این هدایت ارزشی دارد؟

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی همان تفکری است که همواره در طول تاریخ همراه انبیاء و اولیاء خداوند بوده است، گفت: تفکر بسیجی یعنی عمل در راهی که فقط برای خداست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه اقدامات و خدمت‌رسانی‎‌های بسیج در دنیای امروزی خیلی مغتنم است، تصریح کرد: بسیج در بسیاری از صحنه های نظامی، بهداشتی، اقتصادی و علمی جلو دار است.

وی با بیان اینکه در مقام بالای صدق و حق، ایثار و از خودگذشتگی اولیا الله نه تنها عدد و رقم بلکه حتی الفاظ نمی تواند که حق مطلب را ادا کند، افزود: در زیارت عاشورا می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّه‏» یعنی از ناحیه این بنده صدیق الهی به وجه الله آنچه داشته در طبق اخلاص برای خداوند گذاشته است، لذا خونخواه امام حسین(علیه السلام) خدا است و این در عدد و الفاظ نمی گنجد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر اینکه راه بسیجی راهیست که از همه‌ی راه های دنیوی جداست، گفت: بسیجی با همه افرادی که دنبال بیگانگان، ثروت و شهوت هستند، دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: راه بسیجی از اقتصاد، سیاست، دشمن پرستی که شرک و کفر به خدا باشد، جداست.

وی با اشاره به آیه « اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون»[۱]، خاطر نشان کرد: بسیجی مثل مولایش حسین (علیه السلام) با خداوند یکجا معامله کرده است و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نماد تفکر بسیجی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بسیجی جان، مال، راحتی و آبرویش را با خداوند معامله کرده است، افزود: خداوند از این افراد در قرآن به عنوان صدیقین یاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه با بیان اینکه تفکر بسیج فقط مربوط به ایران اسلامی نیست، افزود: هرجایی که استکبار حق مظلومین را می خوردند این تفکر وارد می شود و در مقابل ظالمین می ایستند.

وی تصریح کرد: آنچه که دنیای آینده را نجات خواهد داد و الان عملاً در صحنه است تفکر بسیجی است.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه افزود: وقتی تفکر بسیجی به حدنصابش برسد حضرت مهدی(عج) بسیجیان را تنها نخواهد گذاشت اما ارزشش به این است که خود انسان ها این تفکر را انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه بسیج پیش قراول جریان مبارزه با شیوع ویروس کرونا است و گفت: بدلیل رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری کرونا امسال نمی توانم در جمع خیل عظیم بسیجیان استان باشم، اما سلام بنده را به بسیجیان برسانید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها