این طرح با هدف آگاهی بخشی، پیشگیری، بیمار یابی، قرنطینه هوشمند خانه پایه، درمان و کمک مومنانه به مدت دو هفته در سراسر استان اردبیل برگزار می شود و تا به وضعیت نارنجی و سفید برسیم.
کد خبر: ۹۲۹۴۵۳۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

بسیج امکانات عمومی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اکبر بهنام جو  استاندار اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی طرح هر پایگاه مقاومت یک پایگاه سلامت که در سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد گفت: ستاد مدیریت این طرح از ۵ کمیته تشکیل و مسوولان کمیته ها مشخص شده است که از روز شنبه با بسیج کلیه نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و سپاه و بسیج اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان کمیته ها افراد خلاق و در سطح حداقل معاونت ها باشند، افزود: در اجرای این طرح کمیته آموزش، کمیته عملیات، کمیته قرنطینه ، کمیته مردمی و کمیته نظارت و پایش با ابلاغ مستقیم و با دستورالعمل کشوری انجام وظیفه می کنند و شهرستان ها نیز به مثابه مرکز استان با محوریت فرمانداری ها بصورت مستقل باید این چارت را تشکیل دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این طرح با هدف آگاهی بخشی، پیشگیری، بیمار یابی، قرنطینه هوشمند خانه پایه، درمان و کمک مومنانه به مدت دو هفته برگزار می شود و تا وضعیت نارنجی و سفید تلاش می شود.

وی با بیان اینکه این طرح با حضور بسیجیان، پزشکان و پرستاران به صورت خانه به خانه اجرا می‌شود گفت: آموزش و فرهنگ سازی با کمک رسانه ها می تواند در اجرای محدودیت ها و شناسایی و غربال بیماران ابتلا به کرونا و قرنطینه بیماران نسبت به کاهش و قطع زنجیره این ویروس موثر باشد.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر موارد مذکور برپایی نقاهتگاه ها در شرایط بحرانی ضرورت دارد و لز ظرفیت خوابگاه های دانشجویی باید استفاده شود.

این مسئول تصریح کرد: در کنار پایگاه های مستقر و ثابت ۵ اکیپ سیار با تمام تجهیزات که با مشارکت فوریت های پزشکی و هلال احمر مشخص شده صرفا برای رسیدگی و خدمات رسانی به بیماران کرونایی تعیین شده اند.

بهنام جو با اشاره به اینکه در تامین پرسنل از دانشجویان ترم آخر و انترن ها استفاده شود گفت: با فراخوان می توان از ظرفیت دانشجویان پزشکی و پرستاران طرحی استفاده شود و با کمک این نیروها تست اولیه در محل زندگی و یا نزدیکترین پایگاه انجام شود و نقشه پراکندگی بیماران نیز تهیه شود.

استاندار اردبیل از رسانه ها خواست در راستای رسالت ذاتی خود در بحث آموزش و اطلاع رسانی کمک یار کادر درمان باشند و مردم نیز بخاطر حفظ جان خود و عزیزانشان در اجرای این طرح ها کمک کنند.

 درحال حاضر شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت قرمز و شهرستان های خلخال، گرمی، اصلاندوز و نیر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

ارسال نظرات