فرمانده سپاه رفسنجان درنشست خبری هفته بسیج از آغاز اجرای مرحله سوم کمک های مومنانه خبر داد
کد خبر: ۹۲۹۴۵۶۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سرهنگ پساوند در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه تشکل بسیج توسط امام راحل، اظهار داشت: زمانیکه امام راحل در پنجم آذرماه ۵۸ دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند هیچکس باور نمی‌کرد که بزرگترین تشکل مردمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی شکل بگیرد که بتواند مدافع واقعی انقلاب اسلامی و کشور ایران باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان با تاکید بر اینکه بسیج تهدید را به فرصت تبدیل کرده است، بیان کرد: بسیج نیروی کارآمدی برای تمام دوران هاست چه در جنگ سخت و چه در جنگ نیمه سخت و جنگ نرم، هر جاییکه کشور و انقلاب ما نیاز پیدا کرد بسیج حضور داشت.
وی با تاکید بر یکی از پیام‌های شهید سلیمانی، افزود: بسیاری از دشمن‌های ما متحیر مانده اند که دلایل اصلی موفقیت بسیج چه است و بر این اذعان دارند که مردمی بودن عامل اصلی موفقیت بسیج است.
سرهنگ پساوند عنوان کرد: محدود نبودن بسیج به قشر خاص را یکی دیگر از دلایلی است دشمنان آن را عامل موفقیت بسیج می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه تمامی مردم در قابل بسیج سازماندهی شده اند، گفت: کلیه اقشار مردم در قالب بسیج محلات، فرهنگیان، دانش آموزان، حقوقدانان، ورزشکاران و هنرمندان و... ساماندهی شده اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان خاطرنشان کرد: بسیج همه جا چه در بحث امنیتی و گشت‌های رضیون در سطح شهرستان فعالیت داشتند و همچنین در سرقت‌های محله‌ای بسیج با نیروی انتظامی همکاری داشته و در بحث امنیت پایدار ورود کردند.
وی شاخص‌ترین فعالیت بسیج را ورود برای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: بسیج از اولین ارگان‌هایی بود در بحث مبارزه با کرونا وارد عمل شد، قرارگاه زیستی در سطح کشور و استان و شهرستان راه اندازی شد از روز اول در بحث کنترل ورودی و خروجی، ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر، تولید ماسک ورود پیدا کرد.
سرهنگ پساوند با اشاره به فعالیت‌های بسیج در دوران کرونا در شهرستان، بیان کرد: راه اندازی ۴۰ کارگاه تولیدی ماسک و تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک، تولید ۳۰ هزار دستکش یکبار مصرف، به کار گیری ۱۵ هزار نفر روز از بسیجیان عضو گروه‌های جهادی برای و ضدعفونی کردن معابر سرکشی از اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک به بهداشت در زمینه غربالگری بیماران و تماس با خانواده ها، توصیه به رعایت مسائل بهداشتی و کمک‌های مومنانه از فعالیت‌های بسیج در این دوران بوده است.
وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول امسال توزیع بیست سری جهیزیه توسط حوز‌های مقاومت انجام شده است، توضیح داد: با همکاری خیرین جهیزیه برای افراد نیازمند به ارزش سه میلیارد رالا تهیه و توزیع شد و همچنین در مرحله اول کمک‌های مومنانه هزار سبد کالا معیشتی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا توزیع شد که این کمک‌ها جدای از میهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها بود.
سرهنگ پساوند اذعان داشت: با کمک خیریه‌ها هزار کارت هدیه به ارزش سه میلیون رالا و ۸۴۶ بسته معیشتی به ارزش هر بسته سه میلیون رالت بین نیازمندان توزیع شده است.
وی توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم، اهدای ۱۰۴۰ بسته لوزام التحریر با کمک کمیته امداد به ارزش تقریبی ۱۳ میلیارد ۴۹۲ میلیون رالا را از دیگر فعالیت‌های بسیج عنوان کرد و گفت: مرحله دوم کمک‌های مومنانه شامل چند مرحله و مقطع بود؛ هزار کارت هدیه، ۴ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته سه میلیون رالت توزیع شد، مرحله سوم در مقطع دوم ۵۵۷ کارت هدیه به ارزش هر کدام سه میلیون رال، و ۲۵۹۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع گردید.
سرهنگ پساوند تمامی کمک‌های مومنانه را نشانه همزایی بین مسئولین، خیران و مردم شهرستان دانست و گفت: مرحله سوم کمک‌های مومنانه شهرستان بر مشارکت همه آحاد مردم تاکید دارد و ۹ کمیته تخصصی در این مرحله درگیر هستند.
وی افزود: کمیته تهیه و توزیع سبد معیشتی طبق روال قبل و کمیته کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله کمیته‌هایی هستند که در مرحله سوم کمک‌های مومنانه فعالیت دارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان بیان کرد: دو زندانی با رایزنی‌ها و گرفتن رضایت و یکی هم با تخفیف از شاکی در کمیته آزادسازی که توسط بسیج شکل گرفت، آزاد شدند.
سرهنگ پساوند یادآور شد: مجموعه بسیج پزشکی سپاه ناحیه شهرستان در قالب کمیته بهداشت و درمان در کنار کادر درمان است و طبق فراخوانی که داده شده بیش از ۳۰۰ داوطلب بسیجی اعم از پزشک، بهیار، پرستار و... ثبت نام کردند تا کنون ۱۱۰ نفر از این افراد به کادر درمان معرفی شده اند.
وی تصریح کرد: نقاهتگاه شهدای سلامت در رفسنجان راه اندازی شده است و آماده پذیرش ۳۰ بیمار کرونایی است و این آمادگی را دارد تا ۱۰۰ بیمار را پذیرش کند.
سرهنگ پساوند از راه اندازی کمیته اشتغال در مرحله سوم کمک‌های مونانه خبر داد و گفت: با تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امضا شده است به ۷۰ نفر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی وام اعطا می‌شود.
وی افزود: کمیته بسیج دانش آموزی و فرهنگیان جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت در تهیه تبلت راه اندازی شده است در این کمیته به دانش آموزان نقاط محروم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش ارائه می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت: کمیته ازدواج آسان و تهیه جیهزیه برا نیازمندان با راه اندازی پویش بین کارمندان شهرستان از دیگر فعالیت‌های ماست و به دنبال این هستیم که از این ظرفیت استفاده شود ضمن اینکه خیریه‌ها هم در این راستا اعلام همکاری کردند.
سرهنگ پساوند اعلام کرد: کمیته مسکن و کمیته ادیان الهی و آموزش و پرورش از دیگر کمیته‌هایی است که توسط بسیج در حال فعالیت هستند.
وی آغاز کمک‌های مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در رفسنجان را از ماه ربیع الاول اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها تا تا پایان ماه شعبان و عید ادامه دارد.
سرهنگ پساوند با اشاره به شعار هفته بسیج امسال" بسیج، پیشروی خدمت و امیدآفرین"، اظهار داشت: جمعه ۳۰ آبان ماه ۹۹ با عنوان " بسیج، معنویت و سلامت" که در این روز برنامه تقدیر و اهدای هدیه به کادر درمان و بسیجیان مدافع سلامت و راه اندازی پویش " ما همه ماسک می‌زنیم" در فضای مجازی و توزیع ماسک رایگان توسط بسیجیان در شهر و انتشار مستند" زمزمه ایثار" خدمت رسانی بسیج شهرستان در بحث کرونا در فضای مجازی انجام می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان بیان کرد: شنبه یکم آذرماه ۹۹ تحت شعار" بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم" که در این روز گندزدایی، ضدعفونی کردن معابر و غبارویی و گل افشانی مساجد توسط بسیجیان مدافعان سلامت انجام می‌گردد.
وی با اشاره به عنوان برنامه یکشنبه دوم آذرماه ۹۹ " بسیج، مطالبه گر و عدالت خواه"، گفت: در این روز از نماینده مردم رفسنجان و انار در فضای مجازی می‌خواهیم به سوالات بسیجیان پاسخ دهد و بحث مطالبه گری انجام شود.
سرهنگ پساوند افزود: دوشنبه سوم آذرماه ۹۹ تحت عنوان " بسیج، سبک زندگی اسلامی و ایرانی " که در این روز طراحی عکس نوشته، بروشور و پوستر با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی و انتشار در فضای مجازی و اجرای مسابقه و اهدای جوایز به بهترین پوستر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به سه شنه ۴ آذرماه ۹۹ با شعار "بسیج، ولایی و انقلابی و تمدن ساز " خاطرنشان کرد: برگزاری جشن امام حسن عسکری (ع) به صورت خانوادگی در منازل انجام می‌شود و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود و همچنین سخنرانی امام جمعه و مطالب از سیره و رفتار‌های مجاهدانه شهید سلیمانی منتشر خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان گفت: چهارشنبه ۵ آذرماه ۹۹ تحت عنوان "سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام راحل " که در این روز برگزاری نمایشگاه عکس بسیج شهرستان از بدو تاسیس تا کنون و همچنین از تیپ شهید امینی از لشکر وابستگان شهید حاج قاسم که در این روز رونمایی خواهد شد.
سرهنگ پساوند بیان کرد: پنج شنبه ۶ آذرماه ۹۹ با شعار "بسیج کمک مومنانه و ایثارگری" که در این روز رزمایش کمک مومنانه برگزار و اقلام معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود و همچنین عطرافشانی قبور شهدا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و افتتاح دو پایگاه خواهر و برادر در روستای نوش آباد صورت می‌گیرد.
وی در پایان صحبت‌های خود بر اجرای مرحله سوم کمک مومنانه بر ۷ کمیته تهیه و توزیع سبد معیشتی، آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، بهداشت و درمان، اشتغال و کمیته لوازم التحریر و کمک آموزشی، کمیته ازدواج آسان و تهیه جهیزیه، کمیته مسکن، کمیته آموزش و پرورش تاکید و خواستار همکاری ادارات شهرستان در این موضوع شد.
ارسال نظرات