بانک اطلاعات فعالان قرآنی شهرستان ری تدوین می شود

نشست بررسی وضعیت فعالان قرآنی شهرستان ری به ریاست «عباس سلیمی» رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی شهرستان ری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۴۵۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در ابتدای این نشست عباس سلیمی» رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی شهرستان ری با اشاره به اهمیت ایجاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای هم افزایی ظرفیت ها و بکارگیری استعدادها در مسیر ترویج فرهنگ کلام آسمانی تاکید کرد: هر قدر که در توان داریم باید در خدمت قرآن باشیم و خداوند را شاکریم که این توفیق بزرگ الهی نصیب ما شده است.

وی هم افزایی مسئولان شهرستان ری در شرایط کنونی را مغتنم شمرد و افزود: این ظرفیت ایجاد شده، فضای خوبی را برای ترویج و توسعه فرهنگ و معارف قرآن رقم زده است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، تقویت نشست های کارشناسی و ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و درجه بندی فعالان قرآنی را از مقدمات طرح ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان ری برشمرد.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به تشریح امور قرآنی شهر و سابقه اقدامات متمرکز قرآنی تحت عنوان «شهر نمونه قرآنی» پرداخت.

وی تشکیل شورای توسعه فرهنگ و علوم قرآنی با هدف هم افزایی ظرفیت نهادها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد کارگروه مشورتی متشکل از نمایندگان دستگاه های شهرستانی و تعمیم آن در مقیاس بخش های شهرستان ری، امکان شناسایی بهتر فعالان قرآنی فراهم می شود.

 

ارسال نظرات