مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی
عباسی گفت: مساجد محوریت برنامه های میز خدمت بسیج کارمندان هستند.
کد خبر: ۹۲۹۴۸۴۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

به گزارش بسیج کارمندان به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، «ابراهیم عباسی» امروز در تشریح برنامه های هفته بسیج سال 99 در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: فعالیت میز خدمت بسیج کارمندان یکی از برنامه های است که به جد پیگیری می شود و از زمان آغاز فعالیت تا کنون آثار و برکات فراوانی داشته است.

 

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه محوریت میز خدمت بسیج کارمندان مساجد است، افزود: وقتی مسجد در کنار بسیج قرار می گیرد ما شاهد کارکرد های موثر و راهگشا هستیم و این مسئله در دوران دفاع مقدس به وضوح دیده شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد:مردم در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با بسیج عمومی در مساجد برای دفاع همه جانبه از کشور اقدام کردند که این دفاع جانانه و همدلی و همراهی زیر پرچم مسجد، سربلندی و عزت مردم و ایران اسلامی را به همراه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه های مردمی و مهمی هستند و اقشار مختلف در آنها تردد دارند، ادامه داد: با راه اندازی میز خدمت در مساجد می توان مشکلات زیادی را برطرف کرد.

 

حل مشکلات مردم در ایام کرونا با بسیج همگانی

 

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی را که به وجود آورده است، اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز شرایط جنگ اقتصادی در کشور و بیماری کرونا آسیب های زیادی به مردم وارد کرده که بسیج همانند گذشته برای حل مشکلات مردم پیشتاز است.

 

مسئول بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه بسیج کارمندان برنامه ها و طرح های موثری در طول این یکسال برای کاهش آسیب ها پیش بینی کرده است، ادامه داد: از ابتدای سال 99 بیش از 120 دفتر بسیج کارمندان در سطح استان خدمات موثری به اقشار و آحاد مردم داشته اند که برگزاری بیش از 600 میز خدمت با حضور دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف بسیج یک نمونه از این خدمات بوده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به موج جدید کرونا فعالیت های گسترده تری از سوی بسیج کارمندان انجام خواهد شد، گفت: در ایام گرامیداشت هفته بسیج که با شیوع موج جدید بیماری کرونا مواجه هستیم، خدمات بسیج کارمندان رنگ و بوی سلامت محور به خود گرفته است.

 

این مقام مسئول کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت را یکی از محورهای مهم خدمات بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی دانست و ادامه داد: در این راستا پیش بینی شده در کلیه مراکز درمانی کرونایی میز خدمت سلامت با مشارکت اقشار بسیج و کلیه دستگاه های مربوطه برپا شود.

 

مسئول بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: از برگزاری طرح و برپایی میز خدمت در مراکز درمانی یک نیازسنجی از آن مراکز و کادر درمان شاغل در مرکز انجام شده و بسته به نوع نیازها خدمات ارائه خواهد شد.

 

عباسی کاهش دغدغه های کادر درمان را از مهمترین اهداف طرح میز خدمت سلامت بسیج کارمندان دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم در طول این چند ماه این عزیزان با مجاهدت ها و فداکاری هایی که انجام دادند نیاز به همیاری و کمک دارند که بسیج کارمندان در این راستا از کلیه ظرفیت ها و توان خود استفاده خواهد کرد.

 

برپایی میز خدمت پزشکی در اداره زندان ها

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح همه اقشار جامعه در نظر گرفته شده اند، گفت: از دیگر خدمات بسیج کارمندان، برپایی میز خدمت پزشکی در اداره زندان ها برای زندانیان است.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم با اقشار بسیج و دستگاه های مربوطه این طرح با هدف خدمت رسانی پزشکی رایگان به زندانیان و کاهش آسیب ها انجام خواهد شده است، ادامه داد: با بررسی های انجام شده اکثر زندانیان مشکلات دندان دارند که یکی از محورهای خدمات ویزیت رایگان دندانپزشکی و ترمیم آنها است.

 

عباسی برگزاری میزهای خدمت جهادی ویژه خانواده زندانیان را از دیگر فعالیت های این نهاد دانست و بیان کرد: میز خدمت جهادی در زندان اراک و برای خانواده زندانیان به منظور پیگیری مشکلات و مطالباتی که از دستگاه های اداری دارند دایر می شود.

 

وی با بیان اینکه این مهم یکی دیگر از محورهای خدمات بسیج کارمندان است، ادامه داد: در این راستا با بیش از 30 دستگاه اجرایی هماهنگی های لازم انجام شده که برای رفع مشکلات مردم در محل میزهای خدمت بسیج کارمندان حضور پیدا کنند.

 

مسئول بسیج کارمندان سپاه روح الله استان مرکزی جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در قالب رزمایش همدلی و مواسات، تجلیل از مدیران و کارمندان بسیجی و برتر، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم با حضور مدیران و کارمندان ادارات، گلباران قبور مطهر شهدا با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی در بستر شبکه دولت، فعالیت در فضای مجازی و کانال های ادارات جهت بصیرت افزایی، اهدای خون کارمندان و دعوت عمومی از خانواده های کارمندان و مردم برای اهدای خون را از جمله برنامه های بسیج کارمندان در هفته بسیج دانست.

ارسال نظرات