آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان همزمان با هفته بسیج

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بر مشارکت فعال در اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور بیماریابی و حمایت از بیماران کرونایی در مناطق محروم استان کردستان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۹۴۹۲۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، طرح سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با نخستین روز از آغاز محدودیت‌های کرونایی و در دومین روز از هفته بسیج به منظور مهار شیوع ویروس کرونا در کردستان آغاز شد.

سردار حسینی در این جلسه اظهار داشت: برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و استانداری منعقد شده است.

وی افزود:در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های خوب بسیج و نیرو‌های مردمی در قطع زنجیره شیوع کرونا به ازای هر ۲۵ هزار نفر دو پایگاه در هر منطقه در این امر فعالیت خواهند کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: افراد بسیج شده در این طرح با حضور در محله‌ها، به شناسایی بیماران پرداخته و اقدامات فرهنگ‌سازی در خصوص آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام خواهند داد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان گفت: شناسایی زودهنگام بیماران، قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از بیماران توسط تیم‌ها، توسعه درمان سرپایی، افزایش نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تست هدفمند و هوشمند، قرنطینه و ردیابی هوشمند بیماران و اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی از اهداف اجرای این طرح است.

سردار حسینی افزود: برای اجرای این طرح باید از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و معتمدان و متنفذان محلی و رسانه‌ها و فضای مجازی برای اقناع‌سازی عمومی مردم استفاده کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت:: با اجرای این طرح اقدامات گسترده تری در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه نشین در سطح محلات بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک انجام خواهد شد.

سردار حسینی در ادامه عنوان داشت: استفاده از همه امکانات دولتی و پای کار آمدن تمامی مسئولین در این طرح لازم و الزامیست تا بتوانیم به لطف خدا در مهار و قطع زنجیره این ویروس منحوس موفق عمل کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر فرزین رضائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی در هر محله دو تیم فعالیت دارندعنوان داشت: در هر محله و شهرستان دو تیم به صورت پایلوت شروع به کار خواهند کرد.
رضائی گفت: در تیم مراقبتی که مسوول مرکز خدمات جامع سلامت مسوولیت تیم را بر عهده دارد، همکاران حوزه بهداشت، اقشار بسیج و سازمان‌های مردم نهاد مشارکت می‌کنند.

وی افزود: درتیم‌های حمایتی مسوولیت بر عهده بسیج است و تیم‌های نظارتی نیز با حمایت بسیج اصناف، هلال احمر و داوطلبان مردمی با محوریت کارشناس بهداشت محیط فعالیت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از هر گونه سو استفاده برای افرادی که در این طرح حضور دارند کارت صادر خواهد شد بیان کرد: کمیته‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شامل کمیته عملیاتی، حمایت و قرنطینه، رهگیری، مراقبت و آموزش همگانی است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات