دولت باید از ظرفیت بسیج برای سرمایه گذاری و حل مشکلات استفاده کند

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه بسیج موتور محرکه ی خدمات جهادی است گفت: اگر می خواهیم دولت اسلامی واقعی داشته باشیم باید تفکر بسیجی در تمام بدنه های دستگاه ها و کشور وجود داشته باشد
کد خبر: ۹۲۹۴۹۶۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده های مدافع شهداء سلامت و امنیت، پیشکسوتان عرصه های جهاد و شهادت و بسیجیان نخبه رده های اقشار استان که به صورت وبینار در سنندج برگزار شد اظهار داشت: بسیج ودیعه ی الهی به کشور ما بود و در این ودیعه که به وفور در همه ی عرصه ها استفاده شده است ارتشی مردمی و مکتبی بدون هزینه برای نظام و پرسود برای کشور است و هر روز که جلوتر می رویم ارزش تفکر جهادی امام در تشکیل بسیج برای ما روشن تر می شود.


وی گفت: امروزه بسیج به عنوان یک مکتب جهادی از فراز مرزهای فیزیکی بیرون رفته و الگویی برای جهانیان شده است.


وی افزود: قدرت امروز محور مقاومت، منشاء همین تفکر بسیجی است و هر جا بسیج حضور پیدا کرده، خدمت، دوستی، مودت، همکاری ، همیاری و برکت بوده است و هر جا به این تفکر پشت شده است خسران و ضرر بوده است.



سردار حسینی تاکید کرد: پیروزی در جنگ نرم و سخت انقلاب اسلامی به برکت وجود بسیج است و حرکت جهادی بسیج می تواند شتابی دهنده ی امورات در همه ی دستگاه های دولتی باشد، لذا اگر دولتمردان می خواهند پیشرفت کنند باید از امکانات، معنویت و ظرفیت بسیج در همه ی عرصه ها استفاده کنند.


وی با بیان اینکه بسیج موتور محرکه ی خدمات جهادی است خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم دولت اسلامی واقعی داشته باشیم باید تفکر بسیجی در تمام بدنه های دستگاه ها و کشور وجود داشته باشد و دولت باید از ظرفیت بسیج برای سرمایه گذاری و حل مشکلات استفاده کند.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: خدمات رسانی بسیج در سیل، زلزله، مبارزه با ویروس کرونا به عینه دیده می شود که بدون مزد بالاترین خدمت به کشور را انجام می دهند.


سردار حسینی گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز در هر جایی و در هر کاری که بسیجیان وارد عمل شده‌اند، کارها با کمترین هزینه و عملکرد بسیار بالا انجام می‌شود و امروز نیز این نهاد انقلابی در کنار مردم در سنگر مقابله با کرونا در حال ایثارگری است.


وی یادآور شد: عبور از تحریم، توسعه ی اقتصادی و فرهنگ اسلامی و گسترش عدالت تنها در سایه ی گسترش فرهنگی بسیجیان است که خود را نمی بینند اما پیشرفت کشور و رفاه مردم را می بینند.


سردار حسینی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم دشمن را شکست دهیم باید بسیج ستون محکم این مقاومت باشد ادامه داد: در همه ی عرصه ها باید از تجربه، توان معنوی و قدرت خستگی ناپذیر بسیج استفاده کرد.


وی در پایان گفت: بسیج، مسجد، روحانیت و معنویت عامل قدرت جامعه ی ما هستند لذا ائمه ی جمعه و علمای برجسته ی بومی باید وقت بیشتری را برای تقویت بسیج به دست بگیرند تا مساجد همانند اوائل انقلاب مملوء از جوانان انقلابی باشد.






نیازمند حمایت بسیجیان در راستای عرصه ی رسانه هستیم


جعفر عبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان در ادامه اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی همواره کشور ما مورد تهاجک دشمنان و استکبارین بوده است و روزی در جبهه ی سخت و رودرو مردم در مقابل دشمنان جنگ می کردند، حال امروزه می خواهند با جنگ نرم رسانه ای در اذهان جوانان انحراف ایجاد کنند لذا بسیج که همواره به عنوان یک شجره ی طیبه و در همه ی عرصه ها و در تمام دنیا خوش درخشیده است و انقلاب اسلامی را جهانی کرده باید در جنگ نرم هم پیشقدم باشد.


عبدالملکی افزود: در جنگ سخت برای مردم معلوم است که دشمن کجاست و تا چه مرحله ای آمده است اما در جنگ نرم و شناختی نمی دانیم که تا چه حد در ذهن و ادارک مردم ما نفوذ پیدا کرده اند لذا باید با بینش و هماوردی جایگاه خود را بازیابی کنیم.



وی تاکید کرد: رسانه ها ابزار جنگ نرم هستند و دشمنان با تکنیک زیبا شناسانه می خواهند در روح و روان مردم نفوذ کنند و نظام را ناکارآمد جلوه کنند و این از اهداف دشمن است لذا شدیداً نیازمند حمایت بسیجیان در راستای عرصه ی رسانه هستیم.


وی با بیان اینکه امروز دشمن از تمامی ابزارهای در اختیار خود در بخش رسانه بر علیه کشورمان استفاده می‌کند، گفت: نیاز است که از تمامی ظرفیت‌های بسیجیان در راستای تقویت رسانه ملی استفاده شود لذا صدا و سیمای استان کردستاننیازمند حمایت بسیجیان انقلابی و ارزشی است و از همین جا اعلام می کنیم که صدا و سیمای استان کردستان را از آن خود دانسته و با ما همکاری و تعامل داشته باشند.



بسیج از بطن مردم جوشیده است


ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اگر به روزهای جنگ برگردیم می بینیم که آن زمان ایام الله بود و رزمندگان با ایمان، اعتقاد و برادری حرکت شوم دشمنان را به خودشان بازگردانند و امنیت و آرامش را به ملت ایران تقدیم کردند و این از ثمره و برکات بسیج بود.


وی گفت: امروزکه زمان صلح، امین و آرامش است بسیج کارش تمام نشده است و اکنون در عرصه ی علم، فرهنگ، همکاری، غمخواری، آبادانی با دست پر قدرت بسیجیان محقق شده است که همواره در مناطق محروم مشغول خدمتگذاری هستند.


وی با بیان اینکه بسیج از بطن مردم جوشیده است اضافه کرد: نباید تصور کرد که بسیج یعنی فقط اسلحه و جنگ و تفنگ، بلکه امروز بسیج مرکز محبت، همدلی، همزبانی، رشد علم و فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر در همه می دان هاست.



بسیج کلید طلایی نظام است


جانشین ستاد تخصصی بسیج سپاه بیت‌المقدس کردستان با تبریک آغاز هفته بسیج، اظهار داشت: هفته ی بسیج یادآور خاطرات پرشکوه و مجاهدت های مجاهدانی است که زیباترین فداکاری و ایثارگری ها را با تدوام در اذهان جهان ترسیم نمودند و همچنین یادآور خاطراتی است که رزمندگان در عرصه ی جهاد با نفس اماره جبهه ی جنگ را محراب عبادت خود کردند.


وی با بیان اینکه بسیج کلید طلایی نظام است و هر جا کشور نیاز باشد آماده خدمت رسانی است گفت: هفته ی بسیج فرصت و بهانه ای برای زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و دمیدن روح اسلامی در مدافعان عاشق و صالح و تجدید بیعت دوباره با امام راحل (ره) است.



مسعودی تاکید کرد: امسال در هفته بسیج بیش از یک هزار و 500 برنامه در سطح تمامی رده‌های بسیج در سراسر استان برگزار می‌شود.


وی شعار محوری امسال هفته بسیج را « بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرینی» عنوان کرد و گفت: برنامه‌های این هفته در کردستان از روز گذشته آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.



گفتنی است، در پایان این جلسه از تخبگان بسیجی نمونه ی استان کردستان تقدیر و تجلیل بعمل آمد.



شایان ذکر است، بیش از 470 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کردستان در بسیج عضویت دارند.



انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار