جنایات یک قرن آمریکا علیه بشریت

مسئول سازمان بسیج طلاب وروحانیون سپاه استان تهران گفت: کارنامه یک قرن آمریکا پر از جنایات علیه بشریت است.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱

 

حجت الاسلام پناهی در تشریح استکبارجهانی گفت: در سال۱۹۴۵میلادی 75 سال پیش ، جنایات جنگی و نقض حقوق بشر توسط مدعی حافظ حقوق  بشر فاجعه عظیم انسانی در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که توسط آمریکا طبق آمار ویکی پدیا به  کشته شدن ۲۲۰ هزار شهروند بی گناه ژاپنی منجر شد.

کارشناس حوزه علوم سیاسی گفت: پنج سال بعد از تاریخ قید شده مداخله غیر قانونی آمریکا در جنگ دو کره که مسبب جنگ هم خود سیاستمداران  آمریکا و انگلیس بودند در سال ۱۹۵۰میلادی 70 سال پیش در قالب اعزام نیروهای سازمان ملل و  ناتو و حمایت از کره جنوبی در مقابل کره شمالی همزمان با کشته شدن هزاران نفر از دو کره موجب  قتل عام بیش از 360 هزار سربازان آمریکا شده و موجب تنفر و بدبینی ملت آمریکا و سایر دولتمردان از سیاستمداران آمریکا شده بود.

وی در ادامه افزود:  پنج سال بعد از آن واقعه هولناک در سال ۱۹۵۵ آمریکا به نفع خود جنایت  جنگی و قتل عام های دیگری در تاریخ و کارنامه سیاه خود رقم زد و در کشور مستقل ویتنام پر  تلفات ترین جنگ پس از جنگ جهانی دوم راه انداختند و به قصد جهان گشایی و جهان خواری که  حدوداً 4 میلیون نفر از افراد بی گناه و اکثراً غیر نظامی ویتنام به خاک و خون کشیدند و از این تعداد 58 هزار نفر سربازان آمریکایی بودند و سربازان  آمریکا به طور وحشیانه روی مغول و ناپلئون و امثال آن جنایتکاران تاریخ را سفید کردند.

پناهی اظهارداشت: این کشور به اصطلاح مدافع حقوق بشر در یک قرن اخیر اقدام و بکارگیری از سلاح ممنوعه شیمیایی  که بیشتر عامل نارنجی شیمیایی بود در کشورهایی از جمله  ویتنام،لائوس،کامبوج،کره،افغانستان،عراق و ایران استفاده کرده و اثرات آن سرطان،دیابت نوع ۲ و  بیماری های تنفسی و پوستی و غیره ایجاد کرده و سالیان سال مردمان مظلوم از عوارض و عواقب  هولناک و وحشتناک آن رنج می برند. وی افزود: ۳۰ سال بعد از فاجعه ویتنام در تاریخ ۱۹۸۵ میلادی حمله موشکی آمریکا  به هواپیمای ۶۵۵ شرکت مسافربری ایران ایر که از تهران به مقصد دبی با ۲۹۰ سرنشین که ۴۶ نفر  آنان غیر ایرانی، ۶۶ نفر آن کودک و نوجوان بوده با شلیک موشک هدایت شده از ناو دریایی یو اس  اس و این در جهان هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ است که توسط دیکتاتور قرن اتفاق افتاد.

ایشان گفت: در سال ۲۰۰۱میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم(القائده) اقدام به مداخله و اشغال  کشور اسلامی افغانستان کرده و در این تجاوز و مداخله صد ها هزار افغانی غیر نظامی و  بی دفاع قربانی این فاجعه شده اند و تا به امروز هم افغانستان محل نزاع و درگیری های گروه های  تروریستی و در راس آنها آمریکایی هاست.

پناهی اظهارداشت: در سال 2003 میلادی به بهانه سلاح شیمیایی تجاوز و اشغال نظامی وارد عراق شده  اند و این اقدام وحشیانه منجر به کشته شدن بیش از یک میلیون نفر عراقی مسلمان و بی گناه شد.

وی تاکید کرد: رسوایی های پی در پی ضد حقوق بشری در آمریکا و زندان های ابوغریب،گوانتانامو این زندانها به  بهانه جنایتهای صدام و رژیم بعث عراق و اعدام مخالفان به ویژه شیعیان شهرت بین المللی یافت.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون  استان تهران یاد آور شد: در جهان امروز بیشترین درآمد آمریکا از کارخانه های مهمات و اسلحه سازی بدست می آید که  بیشتر علیه کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در پایان افزود: همچنین آمریکا در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ در ادامه سلطه گری هایش با کمک صدام ملعون رئیس حزب بعث اعراق جنگ بزرگی را پس از انقلاب اسلامی علیه مردم سربلند ایران اسلامی ایران تحمیل کرد و  در جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی که با حمایت آمریکا که بعضا به صورت علنی صورت گرفت مردم ایران اسلامی حدود۲۲۶هزار شهید و۵۷۴هزار جانباز۴۴هزار ازاده را تقدیم انقلاب کردند.

 

ارسال نظرات