خبرهای داغ:
معاون پیشگیری دادگستری استان قزوین:

دستگاه قضایی از ظرفیت های قانونی خود برای توسعه نیکوکاری استفاده می کند

معاون پیشگیری دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی تلاش می کند تا از ظرفیت های قانونی خود برای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه استفاده می کند و یکی از این ظرفیت ها صدور احکام جایگزین حبس است.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۴۶
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ علی فولیان که در معیت مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و امام جمعه آبگرم برای تقدیر از رئیس حوزه قضائی بخش آبگرم و همچنین اهدای تبلت در منزل دو مدجو حاضر شده بودند، بیان کرد: حبس آخرین راه برای مجازات محکومین باید باشد البته در برخی از قوانین فعلی برای برخی تخلفات و جرائم مجازات حبس در نظر گرفته شده که با توجه به سیاست های رئیس دستگاه قضا تلاش می شود بستر حبس زدایی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سیاست حبس زدایی با اِعمال مقررات جایگزین حبس صورت می گیرد که برای این تنها مجرمان جرائم عمد و خشن نمی توانند مشمول این قانون شوند.

معاون پیشگیری دادگستری استان قزوین اضافه کرد: قانونگذار برای رفتار هنجارشکنانه و خلاف قانون مجازات حبس را در نظر گرفته است ولی با اجرای سیاست مجازات های جایگزین حبس تلاش می کنیم به سمتی حرکت کنیم که مجازات هدفمند و حبس زدا باشد.

وی افزود: هدف از اجرای مجازات ایجاد پیشگیری در جامعه برای وقوع مجدد جرم از سوی مجرم و یا افراد دیگر است از این رو در مواردی که قاضی متناسب با جایگاه افراد و محکومان تشخیص می دهد، از مجازات های جایگزین حبس استفاده می کنیم.

فولیان خاطرنشان کرد: هنر ما در مدیریت باید به این سمت و سو باشد که از تعامل و همکاری برای پیشبرد هر دو دستگاه کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی تلاش می کند تا از ظرفیت های قانونی خود برای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه استفاده می کند و یکی از این ظرفیت ها صدور احکام جایگزین حبس است.

معاون پیشگیری دادگستری استان قزوین توضیح داد: دستگاه قضایی با مراجعان زیادی روبروست بنابراین از همکاران در کمیته امداد می خواهیم کار و تلاش خود را ادامه دهند و در این مسیر از ما نیز کار مطالبه کنند تا از ظرفیت های خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به نیاز برخی خانواده های نیازمند به مسکن اظهارکرد: دستگاه قضایی آمادگی دارد تا در کنار کمیته امداد برای الزام دستگاه های دیگر به استفاده از ظرفیت های قانونی بایستد و حمایت های قانونی لازم را برای خانه دار کردن مددجویان داشته باشد.

فولیان یادآورشد: قطع یقین ظرفیت های مختلفی در دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان وجود دارد که لازم است از این ظرفیت ها استفاده شود تا خدمت به نیازمندان افزایش کمی و کیفی پیدا کند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها