فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف بسیج در دوران قرنطینه کمک به تامین مخارج افراد بیمار است تا از جا به جایی آن ها و گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود
کد خبر: ۹۲۹۵۳۵۵
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، طرح‌های محرومیت زدایی، اشتغال زایی و طرح شهید سلیمانی توسط سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت به صورت مشترک اجرا می‌شود، در جنوب کرمان افتتاح شد
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مجریان اصلی طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت هستند، در این راه سایر ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و هلال احمر برای انجام بهتر این طرح وارد عمل شوند.
وی افزود: در این طرح برای قطع زنجیره انتقال ویروس به صورت محله محور یا پایگاه محور عمل می‌شود، در استان کرمان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه بسیج و حدود ۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور داریم که در محلات قرار دارند و این طرح نیز یک طرح محله محور است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: ما باید با دیدگاه رسالت محوری به این طرح نگاه کنیم و نباید از مناطقی که بستری‌های کمتری دارند غافل شویم.
سردار معروفی اظهار کرد: حوزه‌های علم آموزی، اطلاع رسانی شامل توجیه و آموزش افراد از مهم‌ترین ارکان این طرح هستند، یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج در دوران قرنطینه کمک به تامین مخارج افراد بیمار است تا از جا به جایی آن‌ها و گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: غربالگری و شناسایی بیماران یکی از محور‌های کلیدی در اجرای طرح شهید سلیمانی است، این محور در مرحله اول انجام شد، اما در این مرحله به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود.
وی ادامه داد: گاهی یک منطقه از نظر شیوع بیماری وضعیت مناسبی ندارد و بیش از ۷۰ درصد منطقه آلوده شده، بنابراین کنترل این منطقه به کنترل بیماری در سایر مناطق که بیماری در آن‌ها شیوع کمتری دارد، کمک می‌کند.
سردار معروفی تاکید کرد: در این طرح قرنطینه و کنترل بیماری به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و خود مردم برای کنترل بیماری به یک دیگر کمک می‌کنند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اذعان کرد: در هر کجا که مشارکت مردمی در اولویت قرار داشته موفقیت بسیار بیشتر بوده است.
سردار معروفی عنوان کرد: با توجه به گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وضعیت اجرای این طرح در جنوب استان مطلوب‌تر از غرب و شمال استان است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد: از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم که اجرای این طرح را جدی بگیرند، سپاه و بسیج نیز در این راه کمک می‌کنند.
وی یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم که به هیچ عنوان بیماری کرونا را عادی جلوه ندهند، باید این بیماری جدی گرفته شود چرا که عادی سازی فشار مضاعف به کادر درمان وارد کردن و افزایش تلفات را به دنبال دارد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در جلساتی که با حضور فرمانداران و روسای علوم پزشکی شمال و جنوب استان کرمان برگزار شد، تاکید کردیم که سپاه در کنار شما ایستاده و آماده هر گونه کمکی هستیم.
سردار معروفی تاکید کرد: فرماندهی مقابله با ویروس کرونا بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و ما به عنوان سپاه و بسیج یاری رسان آن‌ها هستیم، بدین منظور به همه پزشکان، پیرا پزشکان و بیماربران بسیجی خود اعلام کردیم که به صورت جهادی وارد میدان شوند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: این افراد تحت آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند تا در صورت خستگی کادر درمان جایگزین آن‌ها شوند تا کادر درمان به مدت چند روز استراحت کرده و مجددا به محل کار خود باز گردند.
وی خاطر نشان کرد: سپاه مرکز ورزشی خود با تعداد ۱۰۰۰ تخت را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی در سراسر استان قرار داده تا در صورت سیاه شدن وضعیت، فشار را از بیمارستان‌ها کاسته و بیماران را به این مراکز انتقال دهیم.
ارسال نظرات