بسیج نهادی است که با همبستگی و پیوستگی کامل با نهاد مسجد بنیانگذاری شد و امروز نیز "بسیج و مسجد" دوگانه الهی نظام را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۹۵۳۹۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

 خبرگزاری بسیج:اسماعیل محمدی/تراز رفتار بسیجیان در دوره دفاع مقدس فراموش نشده و ثبت در تاریخ است و امروز هم حمایت از هموطنان آسیب دیده از ویروس کرونا عرصه‌ای تازه از فعالیت مقدس و هم تراز دفاع مقدس به ویژه در مقابله با توطئه‌های دشمن است.
تـوکـّل، صـبـر، دعا، خلوص، راءفت و مهربانی، انجام وظیفه بدون توقّع، اخوّت و اتّحاد، حفظ بیت المال، فداکاری، شهادت طلبی، ساده زیستی و هوشیاری از آموزه‌ها و درس‌های بسیجی است که در همگرایی با نهاد مسجد فرا گرفته است.
به فرموده بزرگان نظام، تا ابر قدرت‌های استکباری و دشمنان اسلام در جهان وجود دارند، برای مقابله باآن هـا و حـفـظ مـوقـعـیـّت و قـدرت جـمهوری اسلامی وجود نیرو‌های بسیجی با انسجام، آمادگی وتقویت کامل ضرورت دارد.
حضرت امام خمینی (ره)، در تبیین جایگاه بسیج و وصف بسیجیان می‌فرمایند: تـشـکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقیناً از برکات و الطاف جلیّه خداوند تعالی بود که بـر مـلّت عـزیـز و انـقـلاب اسـلامـی ارزانـی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خـصـوصـاً جنگ، بودن نهاد‌ها و گروه‌های فراوانی که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طـلبـی، کـشـور و انـقـلاب را بـیـمـه کـردنـد، ولی حـقـیـقـتـاً اگـر بـخـواهـیـم مـصـداق کـامـل از ایـثـار و خـلوص و فـداکـاری و عـشـق بـه ذات مـقدّس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود. بسیج، شجره طیّبه و درخت تناور و پُرثمری است کـه شـکـوفـه هـای آن بـوی بـهـار وصـل و طـراوت یـقـیـنـی حـدیـث عـشق می‌دهد... بسیج، میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی است، که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامیو بـی نـشانی گرفته اند... من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا میخـواهـم تا با بسیجیانم محشور گرداند؛ چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.
دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولان نظام اسلامی ازشـمـا غـافـل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و شما باید بدانیدکه کارتان به پایان نرسیده است و انقلاب اسلامی در جهان، نیازمند فداکاری‌های شماست).
ماموریت تازه بسیج - مقابله با کرونا

شناسایی بیماران کرونا دقت ویژه می‌خواهد که این کار به همت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران اعم از روستایی و شهری در سراسر کشور انجام می‌شود.
جغرافیایی محدود بهتر می‌توان افراد بیمار را شناسایی کرد و طرح "هر پایگاه مقاومت بسیج - مسجد - یک جامعه هدف محدود " الگویی متمایز محسوب می‌شود.
این طرح با توجه با خانواده چند میلیون نفری بسیجیان می‌تواند دستاوردی عظیم داشته باشد که دارد، چون به زبان ریاضی از عدد عظیم تبعیت می‌کند و اثربخشی آن هم عظیم خواهد بود.
فرزندان مقتدر مسجد

بسیجیان همچنان خود را فرزندان مسجد می‌دانند با همان هویت دینی و الهی و فرهنگی و امروز مانند دیروز؛ بازوان نظام در هر عرصه‌ای هستند و به راحتی می‌توانند حماسه انسانی و جهادی خلق کنند و با مشارکت در طرح همبستگی یک پایگاه - یک مسجد- یک جامعه هدف محدود؛ به بخش مهمی از طرح مقابله با کرونا کمک رسانی کنند.
باید بسیج را مانند مسجد باور کنیم

بسیج در صورتی می‌تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیاز‌های دایمی و باور‌ها و ارزش‌های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیاز‌ها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یا نظامی باشند.
اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم، چاره‌ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. در اندیشه امام (ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیاز‌های اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.
به فرموده امام (ره) «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»
از دیدگاه امام بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان‌های انقلابی سنجیده می‌شود.
بسیجیان همواره در جهت حفاظت و صیانت از ارزش‌های اصلیِ انقلاب و شعار‌های انقلاب و اصول بنیادین انقلاب، توانسته اند اصول بنیادین و شعار‌های اصلی انقلاب (استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به نفس ملّی و خود‌باوری ملّی، عدالت، و برتر و بالاتر از همه این‌ها تحقّق و پیاده شدن احکام دین و شریعت در کشور) را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز حفظ کنند امروز هم در حالی که شرایط جدید ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا در کنار جنگ اقتصادی به ما روی اروده است؛ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به اتحاد و همدلی برای اعتلای ایران اسلامی، توصیه‌های هوشمندانه حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) نسبت به انجام رزمایش‌های مخلصانه مقابله با کرونا باز هم ماموریتی سازنده و سعادت آفرین دارند.
حضور بسیجیان در هر صحنه‌ای می‌تواند دستاورد‌های بسیار بزرگ داشته باشد و اعتماد عمومی و اجتماعی را هم افزایش خواهد داد و راهبری بسیج در این عرصه بسیار سازنده خواهد بود.
تشکیل مثلث طلایی و انسانی _ یک پایگاه بسیج - یک مسجد - یک جامعه هدف - با مدیریت بسیج و طراحی سامانه‌ای شفاف خواهد توانست جهاد انسانی دیگری را خلق کند از نوع ایرانی و اسلامی و این بار در مبارزه با کرونا.
این نهضت همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها