خبرهای داغ:
فعالیت انجمن های هنری بسیج دانشجویی با عنوان ققنوس و به صورت مجازی پس از آیین رونمایی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۰۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دبیر انحمن های هنری بسیج دانشجویی استان در این آیین گفت: انجمن های هنری پس از شش ماه طرح مطالعاتی در راستای نیاز به شبکه منظم دانشجویان هنرمند در دانشگاه ها شکل گرفت.

محمدی افزود: این انجمن ها در رشته های شعر و سرود، تئاتر، هنر و رسانه، هنرهای تجسمی، موشن گرافی، بازی های رایانه ای و ادبیات تشکیل شدند و هر رشته هنری در چند دانشگاه به صورت متمرکز برای آموزش و تقویت دانشجویان فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پرورش استعدادها و تربیت هنرمندان ارزشی از اهداف مهم این انجمن هاست، ادامه داد: دانشگاه نی اکرم و آزاد در خصوص تئاتر، دانشگاه شهید مدنی و پیام نور در حوزه شعر و سرود، دانشگاه هنر در زمینه هنرهای تجسمی، موشن گرافی، بازی های رایانه ای، هنر و رسانه و دانشگاه سهند و علوم پزشکی در رشته ادبیات میزبان دانشجویان مستعد خواهند بود.

محمدی اضافه کرد: مرحله نخست انجمن ها شناسایی و تشکیل شبکه بوده و مرحله دوم مباجث آموزشی خواهد بود که آن هم با توجه به شرایط موجود کشور بخاطر بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای در این خصوص با معاونت فرهنگی پژوهشی دانشگاه هنر تبریز، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا و حوزه هنری استان خبر داد و گفت: با همکاری این نهادها از اساتید فن هر یک از حوزه ها برای پرورش استعدادها استفاده خواهیم کرد.

محمدی اظهار امیدواری کرد با آموزش های مستمر و خلق آثار و تولید کارهای هنری بتوان در قالب تله فیلم و از طریق فضای مجازی آثار را برای علاقه مندان ارائه کرد.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی هم در این آیین سیاست بسیج دانشجویی را مبتنی بر مساله محور بودن خواند و اظهارداشت: مساله یابی و حل آن دغدغه مهم بسیج دانشجویی در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب است.

فرامرزی حضور جوانان هنرمند را در قالب شبکه ای منظم در این خصوص مهم عنوان و خاطرنشان کرد: می توان بسیاری از مساله ها را پس از احصا از طریق هنرمندان و با زبان هنر در جامعه حل کرد.

ارسال نظرات