هم‌اکنون اندوخته‌های زیادی در عرصه‌های مختلف در کشور ما ذخیره است اما اصلی‌ترین و واقعی‌ترین ثروتی که نظام برای ما ملت به ارمغان آورده سلامت و امنیت جامع است.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۸۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مراسم اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور دانشوران، نخبگان و فناوران و مسئولان سپاه استان در اردبیل برگزار شد که در این مراسم ضمن معرفی چند شهید والامقام استان اردبیل و بازگویی خاطرات و زندگینامه آن‌ها در قالب کلیپ، فناوران و تولیدکنندگان نخبه استان نکته نظرات خود را ایراد کرده و برای ترقی و پیشرفت بیش از پیش تولید اقتصادمحور در سطح استان اردبیل راهکارهای خود را مطرح کردند.

در ادامه این مراسم ویدئوکنفرانسی با نمایندگان استانی در شهرهای مختلف از جمله مشگین‌شهر برقرار و اختتامیه این جشنواره در این شهرها از طریق تصویر و ویدئو پیگیری شد که تجلیل از مقام‌آوران و فناوران، نخبگان و فعالان برتر عرصه تولید و همچنین قدردانی از پدر شهید ابراهیم زارع از دیگر بخش‌های این اختتامیه بود.

توکل برخدا و اتکا به خود رمز پیروزی ملت است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار داشت: تقدیم شهدای والامقام در طول هشت سال دفاع مقدس و دوران انقلاب، شهدای مدافع حرم و مرزبانان و شهدای حوزه سلامت به نظام یکی از افتخارات ما برگ زرین انقلاب است که همواره ما را مدیون خانواده‌های این عزیزان کرده است.

سردار جلیل بابازاده با اشاره به اینکه توکل بر خدا، توسل به ائمه اطهار و اتکا به توان خود از رموز پیروزی ما در طول سال‌های متمادی در تاریخ بوده است، افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس سختی‌ها و مشقت‌های زیادی را متحمل شدند تا در نهایت امنیت را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند.

وی ضمن یادآوری جایگاه نظام جمهوری اسلامی در میان قدرت‌ها و سران جهانی اظهار کرد: ثروت واقعی کنونی هیچ یک از اندوخته‌های مالی و اعتباری نظام نیست بلکه ثروت واقعی ما هم‌اکنون سلامت و امنیت می‌باشد که بسیاری از ملت‌ها در دنیا به این درجه از امنیت ما غبطه می‌خورند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به تولید علم و اتکا به تفکرات و ایده نخبگان داخلی گفت: ما با تولید علم و حرکت در مسیر علم و فناوری می‌توانیم علاوه بر حفاظت از خود در برابر تهدیدات دشمن به پیروزی‌های بی‌شماری دست یابیم.

بابازاده تصریح کرد: چشم‌پوشی از وظیفه سنگین و خدمات ارزنده جامعه بسیجیان ظلم بزرگی در حق این قشر زحمتکش است،‌چرا که هم‌اکنون در تمامی عرصه‌های جهادی، سلامت، اقتصادی، فناوری و بسیاری از حوزه‌های دیگر با ورود بسیج شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ هستیم.

وی بیان کرد: بسیج محدود به یک قشر نیست چرا که در جوامع و اقشار مختلف همچون جامعه پزشکان، معلمان، کارگران و مابقی آحاد مردم ایثارگرانی مثال‌زدنی داریم که هر یک به اندازه وسع توان خود در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به ترقی کشور تلاش و مجاهدت دارند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و مقام شامخ شهدای بسیجی استان اردبیل افزود: طرح شهید سلیمانی برای هفته بسیج در سطح استان تدارک دیده شده است که در این راستا پوشش حداکثری را در نظر داریم.

بابازاده همچنین با اشاره به منش و کردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: در دوران جبهه ما رزمندگان بسیاری را داشتیم که نسبت به بیت‌المال و حق‌الناس خود را مسئول دانسته و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که در ادامه این نسل ما امروز شهدایی را در عرصه‌های مختلف تقدیم نظام می‌کنیم.

نقش‌آفرینی بسیج در مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت مثال‌زدنی است

شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار کرد: حضور بسیج در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف با مجاهدت‌های خالصانه منجر به گره‌گشایی ‌های عظیم و بزرگ شده است که در سطح استان اردبیل نیز ما شاهد این رشادت‌ها و دستاورد این ایثارگری‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به قداست و جایگاه عظیم بسیج اشاره‌ای خردمندانه داشته‌اند، افزود: در طول سال‌های طولانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است که بی‌شک نقش بسیجیان در این زمینه غیرقابل انکار است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل توجه به نخبگان و ظرفیت‌های این قشر گفت: بی‌شک موفقیت در راستای منویات مقام معظم رهبری ملزم به یک سری حمایت‌ها و تسهیلاتی است که امید می‌رود نخبگان و صاحبان ایده و فکر در سطح استان از این حمایت‌ها بی‌بهره نباشند.

فعالیت 36 شرکت دانش بنیان در اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان گفت: پارک علم و فناوری استان از سال 94 آغاز به کار کرده است که در طول این 5 سال توانسته‌ایم با مشارکت حداکثری نخبگان و صاحبان ایده و فکر 36 شرکت دانش بنیان را در محل دانشگاه یا پارک فناوری راه‌اندازی کنیم.

حبیب ابراهیم‌پور، با اشاره به اینکه هم‌اکنون 7 شرکت دانش بنیان در دانشگاه محقق و 3 شرکت نیز در دانشگاه آزاد مرکز اردبیل فعال هستند، افزود: در طول این سال‌ها توانستیم 8 مرکز رشد و 7 مرکز نوآوری را با ظرفیت حداکثری تولید در سطح استان ایجاد کرده و به کار بگیریم.

وی تصریح کرد:‌در دوران کرونا شرکت‌های دانش بنیان ما توانستند به شکلی فعال و ایده‌آل ظاهر شده و نیاز ماسک استان را از صفر تا صد درصد تامین کنند که خوشبختانه چند مورد اختراع دستگاه نیز در شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان داشتیم.

ارسال نظرات