با کمک سازمان بسیج ورزشکاران کشور برگزار شد:

برگزاری رزمایش کمک های مومنانه در فدراسیون ژیمناستیک

خانه ژیمناستیک در خیابان ورزنده تهران دیروز میزبان کمک‌های مؤمنانه ژیمناست‌ها بود
کد خبر: ۹۲۹۶۰۱۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
برگزاری رزمایش کمک های مومنانه در فدراسیون ژیمناستیک
برگزاری رزمایش کمک های مومنانه در فدراسیون ژیمناستیک
خانه ژیمناستیک در خیابان ورزنده تهران دیروز میزبان کمک‌های مؤمنانه ژیمناست‌ها بود تا در ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه فدراسیون‌های ورزشی در روز‌های کرونایی، دیروز نوبت به فدراسیون ژیمناستیک برسد که در مراسمی با تهیه بسته‌های معیشتی به یاری خانواده‌هایی بشتابد که شیوع ویروس کووید ۱۹، آن‌ها را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

دکترمهدی میرجلیلی، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران هم از درخشیدن جامعه ورزش در رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه می‌گوید: «در بحث کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش خوش درخشید و در زمینه تحقق بیانات مقام معظم رهبری درباره انتظاراتی که ایشان در مورد کمک‌های مؤمنانه بیان کردند، جامعه ورزش هم به آن عمل کرد و در هفته بسیج شاهدیم که خانواده بزرگ ژیمناستیک به صورت دلی پای کار آمده و به قشر نیازمند و همنوعان خودشان کمک کردند که این جای تقدیر دارد.»

میرجلیلی این کمک‌ها را نشان‌دهنده همراهی جامعه ورزش با مردم می‌داند: «اینکه گفته می‌شود ورزشکاران پهلوان و جوانمردند، تنها یک شعار نیست، بلکه در عمل این رشادت و همت را امروز می‌بینیم که ژیمناستیک‌کاران آمدند و به همنوعان خودشان کمک کردند. به هر حال بخشی از باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند و این کمک‌ها ابتدا می‌تواند به بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا در ورزش اختصاص پیدا کند. از مهم‌ترین دستاورد‌های این کمک‌ها، حس همدلی و همراهی جامعه ورزش با مردم است و جامعه به این نتیجه می‌رسد که ورزشکاران در این اوضاع سخت بی‌تفاوت نیستند، به خصوص در جایی هم ورزشی‌ها در مسابقات مختلف به تشویق و همراهی مردم احتیاج دارند و این نشان می‌دهد که این ارتباط دوسویه است.»

زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره این مراسم اینطور توضیح می‌دهد: «پویش کمک‌های مؤمنانه را در راستای عمل به فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری از طرف فدراسیون ژیمناستیک با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران در هفته بسیج برگزار کردیم. در این پویش ۱۵۰ بسته معیشتی از طرف فدراسیون تهیه شده و هدفمان کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کروناست. امیدواریم بتوانیم کمکی هرچند بسیار اندک را برای امرار معاش این افراد تهیه کنیم.»

اینچه‌درگاهی درباره نقش فعال جامعه ورزش در پویش کمک‌های مؤمنانه هم می‌گوید: «بسیاری از هموطنان ما ایام سختی را از نظر امرارمعاش می‌گذرانند؛ کار شایسته‌ای است که نه تنها ورزشکاران، بلکه هر کسی با هر وسعی که دارد، سعی کند باری از دوش کسانی که کرونا بار آن‌ها را سنگین کرده است، بردارد و این کار از سوی هر کسی در هر سطحی صورت گیرد، پسندیده است.»
 


سردار یزدانی، رئیس تربیت بدنی ورزش تهران بزرگ که در مراسم پویش کمک‌های مؤمنانه جامعه ژیمناستیک شرکت کرده بود، نیز از ظرفیت بالای ورزش برای تداوم این کمک‌ها می‌گوید: «کمک‌های مؤمنانه از انتظارت حضرت آقاست که باید به آن جامه عمل بپوشانیم و تا ریشه کردن کرونا آن را ادامه دهیم. کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش باید نهادینه شود. با توجه به فدراسیون‌ها و نهاد‌های ورزشی متعدد و زیادی که داریم، در صورتی که هر کدام از این بخش‌ها در یک هفته‌ای داوطلب برگزاری این پویش‌ها شوند، می‌توانیم در تمام طول سال و هفته‌ای یک‌بار رزمایش کمک‌های مؤمنانه جامعه ورزش را برگزار کنیم.»
 
ارسال نظرات