حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک عنوان کرد:

تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از مطالبات جدی رهبری و بسیج است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از مطالبات جدی رهبر انقلاب و بسیج است و همه برای این امر مهم باید تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۲۹۶۲۸۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک با گرامیداشت هفته بسیج افزود: در روز شمار هفته بسیج سوم آذر به نام " بسیج ، سبک زندگی اسلامی ایرانی " نامگذاری شده است و یکی از موضوعات بسیار مهم در سال توجه به آیات قرآن، پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت علیه السلام  در این زمینه  بوده و یکی از مطالبات جدی و توصیه های حاکم اسلامی و رهبر معظم انقلاب به ویژه در بیانیه گام دوم سبک زندگی اسلامی است.

وی بیان کرد: منظور از سبک زندگی اسلامی این است که آموزه های اسلام و تعالیم دینی در عرصه های مختلف زندگی یک مسلمان ساری و جاری باشد و در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، اداری، شغلی ، سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و ... فقه اصیل اسلامی جریان داشته باشد.

حجت الاسلام حکمتی نیک ابراز داشت: در حقیقت برای تحقق تمدن نوین اسلامی و آسان کردن ذخایر راهبردی تفکر اسلام جهت شکل گیری دوران طلایی ظهور که هدف غایی تشکیل حکومت اسلامی در کشور بوده است نیازمند شکل گیری دولت ایده آل اسلامی و در ادامه جامعه اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی شکل گیری دولت و جامعه اسلامی حاکمیت آموزه های دینی در سطوح ، عرصه ها و ابعاد مختلف زندگی در نظام اسلامی است، گفت: اگر روحیه ایمانی و اعتقادی مدیریت ناب انقلابی و روحیه ارزشمند جهادی همراه با شناخت کامل از دین در این عرصه های موجه برسند به طور یقین مشکلات فراروی زندگی فردی و اجتماعی حل خواهد شد.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: حلال مشکلات فرارو در جامعه اسلامی تقویت گفتمان امامین انقلاب در ابعاد مختلف است و امروز مطالبه بسیج و تبدیل آن به گفتمان عمومی جامعه این است که در همه صحنه ها گفتمان مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) گفتمان قوی و حاکم بر جامعه باشد.

وی ادامه داد: زیرا هر کجا که ضعف داشته ایم ناشی از این است که نتوانسته ایم گفتمان امامین انقلاب را حاکم کنیم و هر کجا رشد کرده ایم عامل اصلی رشد و تعالی ، حاکمیت گفتمان امامین انقلاب بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح یادآور شد: در عرصه فناوری های نوین علمی همچون فناوری هسته ای، ورود به عرصه برخورداری از توانمندی نظامی و موشکی نیز اگر موفقیتی حاصل شده به دلیل عمل به گفتمان امامین انقلاب اسلامی است و توانسته ایم با اتکاء بر جوانان متخصص ، متعهد ، انقلابی و بسیجی به این توانمندی ها برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت: اگر درعرصه اقتصادی شاهد مشکلات زیادی در کشور هستیم به این دلیل است که هنوز حل مشکلات را در نگاه به غرب می بینیم و به طور کامل گفتمان اقتصادی حاکم اسلامی یعنی تکیه بر اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی، رونق و جهش اقتصادی را در کشورمان نهادینه نکرده ایم .

 این مسئول افزود: برای حل مشکلات اقتصادی درون کشور باید الزامات تحقق اقتصاد اسلامی را ایجاد کرد، موانع اقتصادی درون زا را برداشت و از ظرفیت ها و قابلیت های درونی کشور استفاده بهینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک گفت: اگر نگاه اسلام را در عرصه سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و ... هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی حاکم بدانیم به طور یقین مشکلات در سایه تدابیر و هدایت های حکیمانه حاکم اسلامی حل خواهند شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار