فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان کرمانشاه برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد .
کد خبر: ۹۲۹۶۴۹۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

سرهنگ سید عبداله موسوی در مصاحبه با خبر نگار بسیج عشایری از کرمانشاه ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به نامگذاری هفته بسیج امسال با شعار " بسیج پیشروی خدمت و امید آفرین" اظهار داشت   :  بسیج در تمام عرصه ها منشا خیر و برکت بوده است ، و فلسفه وجود و پیدایش بسیج همواره این بوده که بتواند از ظرفیت آحاد جامعه برای رفع مشکلات و مواجهه با همه بحران‌ها استفاده کند.

وی در ادامه گفت: روز شمار هفته بسیج با عناوین مختلفی اعم از «بسیج؛ معنویت و سلامت»، «بسیج؛ فرزند مسجد، خادم مردم»، «بسیج؛ مبتکر در حل مسئله»، «بسیج؛ الگوی سبک زندگی اسلامی ، ایرانی»، «بسیج؛ ولایی، انقلابی و تمدن ساز»، «بسیج؛ نیروی مقاومت ملت ایران» و «بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری» نامگذاری شده و متناسب با این عناوین، برنامه‌هایی متنوعی اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه  در ادامه به تشریح برنامه های این ناحیه  به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به شرح ذیل پرداخت :

- از ابتدای اجرای نهضت کمک های مومنانه تاکنون  مبلغ بیست و یک میلیارد و چهار صدو هشتاد میلیون ریال  بسته کمک معیشتی تهیه و در بین نیازمندان در مناطق محروم توزیع شده است که این روند در هفته بسیج ادامه پیدا خواهد داشت .

- نشست صمیمی و اخوت فرمانده  سپاه ناحیه عشایری با فرماندهان پایگاه های فعال و اسوه

-  اعزام کلینیک دامپزشکی سیار جهت معاینه و واکسیناسیون رایگان دام در روستاها و مناطق عشایری .

- افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، عمرانی  بسیج .

- توزیع بسته های لوازم التحریر در بین دانش آموزان مناطق محروم .

- برپایی ایستگاه های صلواتی سلامت محور بسیج جهت توزیع رایگان ماسک و بسته های بهداشتی .

- اجرای  پویش نذر خون بسیجیان و  پیشکسوتان جهاد و شهادت

- تبیین فلسفه وجودی بسیج و مجاهدتهای 41ساله آن و نقش فرصت ساز در شرایط کنونی کشور و تبعیین دستاوردهای چهل ساله انقاب اسلامی در فضای مجازی .

- بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی در راستای مقابله با کرونا و آموزش توصیه های بهداشتی در رابطه با کرونا در فضای مجازی.

- اجرای رزمایش رفع آلودگی ازمعابر و اماکن عمومی

- برگزاری نشست  های  تحکیم بنیان خانواده،ازدواج  و افزایش فرزند آوری ، برپایی میز خدمت و اجرای رزمایش فرهنگی اجتماعی خدمت مومنانه

- اجرای طرح ویزیت رایگان در مناطق محروم واجرای برنامه آمران سلامت

- آیین عطر افشانی مزار مطهر شهداء و سرکشی از حانواده‌های معظم  شهدا و جانبازان

موسوی افزود:  برگزاری نشست ها و کارگاه های کاهش آسیب‌های اجتماعی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و سایر برنامه های دیگر  از جمله برنامه هایی است  که در طول هفته بسیج اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات