فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اسلام دارای سابقه دیرین است و ریشه در آموزه‌های دینی دارد.
کد خبر: ۹۲۹۶۶۶۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی در حاشیه مراسم آزادسازی 100 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان البرز ‌‌با اشاره به برخی مصادیق تاریخی تلاش برای ‌آزادی ‌زندانیان گرفتار جرایم غیر‌عمد، اظهار داشت: آزادسازی زندانیان در اسلام دارای سابقه دیرین و ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

احیای سنت اسلامی آزادی زندانیان به کاهش جرایم در کشور کمک می کند

وی با بیان اینکه در فقه اسلامی اصلی مبنی بر دیه عاقله وجود دارد، افزود: بنابراین اصل اگر فردی مرتکب جرایم غیرعمد شد و مجرم توانایی پرداخت خسارت را نداشت عقلا و نزدیکان فرد مجرم باید ادای دین کرده و شخص گرفتار را از حبس نجات دهند‌.

سردار مولایی احیای این سنت نیک اسلامی را یکی از راه‌های کاهش جرایم برشمرد، گفت: نهادینه‌سازی این امر منوط به فرهنگ‌سازی مناسب می باشد و نتیجه این فرهنگ‌سازی تقویت مبانی دینی، تحکیم پیوندهای خویشاوندی‌، بنیاد خانواده و اشاعه فرهنگ گذشت است.

وی تصریح کرد: نگاه ما به آزادسازی زندانیان فقط به آزادی یک زندانی خلاصه نمی‌شود بلکه نتیجه این آزادی مانند یک زنجیره از فرزند و خانواده زندانی تا کل جامعه را در برمی‌گیرد. همین که ما کمک می‌کنیم تا خانواده‌ای دوباره جان بگیرد و از میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته شود کار بسیار ارزشمندی است.

فرمانده سپاه البرز در ادامه به دشمنی دشمنان نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: با همه دشمنی‌ها اگر چنین اقداماتی که ریشه در دل و مسائل معنوی دارد صورت نمی‌گرفت قطعا مشکلات بسیاری گریبان جامعه را می‌گرفت. در دین اسلام بر حفظ کرامت انسانی، گذشت، نیکوکاری و کمک به نیازمندان بسیار تأکید شده است و جایی که مردم به هم رحم کنند قطعا خداوند هم به آن ملت رحم می‌کند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ملت ایران در شرایط مختلف در کنار هم ایستادند؛ به‌عنوان مثال اصناف در برهه‌های مختلف از جنگ گرفته تا زلزله و کرونا همواره کنار مردم بوده و هرجا که برای کمک اعلام عمومی شده، اصناف جزو اولین قشرهایی می باشند که برای کمک پا میدان گذاشته و این افتخار بزرگی است.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های البرز در سه مرحله اجرایی می‌شود و امروز با آزادی 100 زندانی مرحله اول این کا خیر و خداپسندانه عملیاتی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها