خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین

داغدار شدن بیش از هزار خانواده قزوینی از ابتدای سال/ تقدیر از کسبه استان

حبیبی گفت: بیش از هزار خانواده در قزوین به دلیل بیماری کرونا داغدار شدند که ۱۰۲۰ فوتی مثبت و مابقی مشکوک به کرونا بودند.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۳۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، قرارگاه رسانه استان با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و اعضای قرارگاه رسانه ای استان در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان برگزار شد.

حبیبی با توجه به محوریت کرونا که موضوع اصلی صحبت های اعضای این قرارگاه بود با اشاره به شرایط و رتبه بندی استان در بحث کرونا در سطح کشور بیان کرد: شرایط و موقعیت استان به شکلی است که می توانست بسیار سخت تر باشد، اما مردم با فرهنگ قزوین، بازاریان و دستگاهها شرایط را کنترل کردند و هم افزایی بسیار خوبی در این خصوص وجود داشت.

وی گفت: شرایط استان در حال حاضر شرایط ثابت رو به افزایش در بحث بستری بیماران است. اما با کمی تلاش و مراقبت های بیشتر از سوی مردم شرایط مناسب می شود و اگر دو شهر قرمز استان مهار شود، قطعا بیماری با کنترل بیشتری مهار می شود.

کاهش ۷۹ درصدی ترددهای با اجرای طرح محدودیت های کرونایی

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهار کرد: با شرایط موجود مردم بسیار خوب همکاری کردند. مردم با استفاده از اطلاعیه های موجود اهمیت موضوع را درک کرده و مصوبات را رعایت می کنند. همراهی بازار و کسبه حماسه است که با گذشتن از کسب درآمد، خود را ملزم به رعایت مصوبات ستاد استان کردند.

حبیبی با اشاره به میزان فوتی های استان عنوان کرد: بیش از هزار خانواده در قزوین به دلیل بیماری کرونا داغدار شدند که تعداد زیادی از این آمار،فوتی مثبت و مابقی مشکوک به کرونا بودند.

وی همچنین کاهش ۷۹ درصدی ترددها در اتوبان ها را نشان از همکاری مردم با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا دانست که می تواند گام موثری در مهار و کنترل بیماری داشته باشد.

۷۰ درصد فوتی ها، افراد بالای ۶۵ ساله هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: آثار محدودیت ها بعد از دو هفته مشخص می شود و اگر مشارکت مردم را هم نداشته باشیم قطعا اوضاع بدتر از این خواهد شد. اگر افراد بالای ۶۵ سال در منزل بمانند بیش از ۷۰ درصد آمار مبتلایان و فوتی ها کاهش می یابد که اجرای این موضوع به طرح شهید سلیمانی سپرده شده و گفتنی است که در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی همه پای کار هستند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها