حجت الاسلام قربانی در گفتگو با بسیج:

ملتی می تواند پیشرفت کند که امید به آینده داشته باشد

حجت الاسلام قربانی، بسیج را نیروی مردمی و مکتبی دانست که در همه عرصه ها نقش آفرینی می کند و امیدآفرینی در جامعه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب را وظیفه ی بسیجیان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۹۷۲۲۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محسن قربانی در گفتگو با خبرنگار ما، بسیج را یکی از مهمترین و بهترین ابتکاراتی دانست که امام بزرگوار آن را پایه گذاری کرد که هر چه از زمان تاسیس آن می گذرد آثار و برکات آن بیشتر نمایان می شود و علت آن هم این است که بسیج برای زمان انقلاب اسلامی نبود، بسیج یک فرهنگ و یک مکتبی است که در همه عرصه ها نقش آفرینی می کند.

قربانی با اشاره به ویژگی های بسیج تصریح کرد: بسیج یک نیروی مردمی و مکتبی می باشد فلذا نمی توان آن را یک نیروی نظامی صرف تلقی کرد به خاطر همین هر جا مردم و انقلاب نیاز به این تفکر داشته باشد بسیج در آن عرضه حاضر می شود، برای نمونه در شرایطی مانند امروز که با بیماری کرونا مواجه هستیم و یا در بحرانهایی مثل سیل و زلزله بسیج برای کمک به مردم در وسط میدان می باشد.

وی یکی از شاخصه های هم یک بسیجی را با بصیرت بودن عنوان کرد و تاکید کرد: بسیجی اگر می خواهد حافظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب باشد باید بصیر باشد یعنی دشمنان حقیقی را بشناسد، جریان های مختلفی که در کشور هستند و فعالیت می کنند را بشناسد ولی نباید وارد گروهها و جناحهای سیاسی شود چون جهت گیری بسیجیان تابع حزب و گروه یا جناح خاصی نیست بلکه نظرات امامین انقلاب شاخص و ملاک می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری استان، یکی از وظایف مهم بسیجیان را آشنایی با بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تاکید کرد: بسیجی برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب باید بداند ولی و امام جامعه از او چه چیزی می خواهد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظائفی که می توان از روح بیانیه گام دوم انقلاب برداشت کرد امید آفرینی می باشد، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل دشمنان داخلی و خارجی مقاومت کنیم یکی از طرق آن این است که امید به آینده را در خود و دیگران زنده نگه داریم، ملتی می تواند پیشرفت کند که امید به آینده داشته باشد و ما به این نمی رسیم مگر اینکه خود را تابع واقعی ولی امر مسلمین بدانیم.

ارسال نظرات