مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگویی گفت:

همت خواهران بسیجی در 125 گروه جهادی در شرایط کرونایی

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان اظهار کرد: در این شرایط کرونایی ۱۲۵ گروه جهادی خواهر پای کار آمد و بیش از ۲ هزارو ۷۹۸ نفر به صورت ارودهای جهادی یک روزه در محلات خدمت می کردند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۵۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات و خدمات عمومی و اجتماعی این قشر از بسیجیان استان کرمان گفت: یکی از زمینه های شکل گیری بسیج را امام (ره) رقم زدند که می شود گفت سابقه ای قبل از انقلاب دارد.

وی با بیان این که امام (ره) بین بسیج برادارن و خواهران هیچ تفکیکی قائل نشدند، عنوان کرد: بعد از فرمان امام (ره) هم زمان بسیج برداران و خواهران تشکیل شد چرا که در اندیشه حضرت امام (ره) ضرورتی احساس شد که برای تداوم انقلاب اسلامی مردان و زنان دوشادوش یکدیگر باید قدم بردارند.

رنجبر تاکید کرد: امروزه یکی از گسترده ترین تشکل های بزرگ بانوان در جامعه ایرانی بسیج خواهران است که توانسته در طول ۴۱ سال انقلاب فعالیت های مختلفی را انجام دهد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان بیان کرد: یکی از خصلت های بسیجیان انجام فعالیت های به صورت داوطلبانه است از این رو درب های بسیج بر روی عموم زنان کشور باز است و در ماموریت های مختلف افرادی که مایل هستند می توانند شرکت کنند.

وی به ماموریت های بسیج خواهران اشاره کرد و توضیح داد: ماموریت های بسیج خواهران عموما همچون ماموریت های بسیج برداران است و شامل ماموریت های دفاعی، امنیتی، امداد رسانی، کمک رسانی، محرومیت زدایی و … است.

رنجبر افزود: شاید بتوان گفت عملکرد خوب بسیج خواهران در طول این چند سال توانسته نشان دهد که یکی از بی نطیرترین تشکل ها و محلی برای سپری نمودن اوقات فراغت و خدمت رسانی به انقلاب است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان اظهار کرد: در این شرایط کرونایی ۱۲۵ گروه جهادی خواهر پای کار آمد و بیش از ۲ هزارو ۷۹۸ نفر به صورت ارودهای جهادی یک روزه در محلات خدمت می کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶۹ مورد تامین جهیزیه ،۲۸۷ مورد خدمات مددکاری، ۱۸۰ مورد تامین وام قرض الحسنه و بیش از ۶۳۹ هزار و ۶۱۵ ماسک با دستان توانمند خواهران بسیجی تهیه شده است.

رنجبر تشریح کرد: بیش از ۱۶۴ کارگاه تهیه ماسک به همت خواهران بسیجی مدیریت شده است همچنین خواهران بسیجی از ۱۹۹ مدافعان حرم تقدیر و تشکر کرده اند همچنین  در ابعاد فرهنگی و در فضای مجازی ۳ هزار و کارگاه های مهارت افزایی دختران جوان، ۴ هزار و ۴۰۰ کارگاه های مهارت افزایی ویژه مادران، ۶۱ مورد مشاوره از طریق فضای مجازی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار