خبرهای داغ:
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین

معلمان، امور اخلاقی و شبهات دینی دانش آموزان را با سعه صدر پاسخ دهند

حجت الاسلام انصاری گفت: از کلیه‌ مدیران و دبیران تقاضا می‌شود در بحث پرورشی هم همانند مباحث درسی ورود پیدا کنند و مباحث حائز اهمیتی از جمله نوع دوستی، عفاف و حجاب، مباحث مهم شرعی دانش‌اموزان را بررسی کنند.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۶۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در هفتمين نشست غيرحضوری ويدئو كنفرانس« گفتگوي موثر بر مدار تحول و بهسازي» که در بستر شبکه شاد با موضوع جايگاه بسيج و آرمان هاي انقلاب در آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) برگزار شد اظهار کرد: مسئله‌ اخلاص در دنیا یک امر اساسی و ملزم است چنانچه که اگر گوشه‌ای از اعمال ما رنگ دنیوی پیدا کند و از خلوص خود فاصله بگیرد تلاش کل مجموعه بی اثر خواهد بود.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در سال تحصیلی جدید برگزاری پویش " لبخند رضایت" است که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ویروس کرونا در بین دانش‌اموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین اذعان کرد: مردم ما در طی سال‌های گذشته که کشور درگیر مشکلاتی مانند سیل و زلزله بود خوش درخشیدند پس لازم است حالا که مسئله‌ آموزش، تربیت و پرورش و مشکلاتی که برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ایجاد شده مردم باز هم پای کار باشند.

این مقام مسئول ابراز کرد: طبق پویش "لبخند رضایت" دو اصل اساسی اشاره به تلاش معلمان که در سلامت معنوی و علمی دانش‌آموزان هم‌اکنون بیشتر از سنوات گذشته نقش آفرینی دارند باید در کشور و رسانه‌های ملی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: دومین مسئله‌ اساسی در پویش "لبخند رضایت" بحث معلم یاری و توجه به امور تربیتی است که باید در کنار مباحث آموزشی در جلسات مجازی دروس مطرح شود.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: از کلیه‌ مدیران و دبیران تقاضا می‌شود که در بحث تربیتی و پرورشی هم همانند مباحث درسی ورود پیدا کنند و مباحث حائز اهمیتی از جمله نوع دوستی، عفاف و حجاب، مباحث مهم شرعی به خصوص رفع شبهات و سبک‌زندگی دانش‌اموزان را بررسی کنند.

وی گفت: در این ایام که شرایط برگزاری حضور کلاس‌ها و کارگاه‌های اموزشی و تربیتی وجود ندارد لازم است فرهنگیان مباحث مشاره‌ای که جسم و روان دانش‌اموزان را درگیر کرده را روزانه و یا هفتگی به صورت تلفنی غربالگری کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: مشاورین محترم نیز در قالب کانال‌های فضای مجازی ورود پیدا کرده و مطالب و پیام‌هایی که مرتبط با مسائل بالینی دانش‌اموز و خانواده است را در اختیار دانش‌اموزان قرار دهند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار