خبرهای داغ:
مراجع عظام تقلید و علما حوزه در پیام‌هایی جداگانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را به تمام بسیجیان غیور تبریک گفته و از خدمات جهادی آنان تقدیر کردند.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۴۲
|
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی و علمای اعلام یزدی، مصباح یزدی، سعیدی و اعرافی در پیام‌هایی جداگانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را به تمام بسیجیان دلاور و مجاهد تبریک گفته و از جهاد و رشادت‌های ایشان قدردانی کردند.

در متن این پیام‌ها به جایگاه و نقش بسیج در جامعه اشاره شده و از بسیجیان به عنوان خدمتگزاران بی مزد و منت انقلاب و نظام اسلامی یاد شده است.

شناخت بسیج به عنوان یک تفکر و نهاد مقدس در نظر مراجع عظام و علما نیز در بخش دیگری از این پیام‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

همچنین مراجع و علما؛ بسیج را به مثابه نقطه عطف میان ولایت فقیه و مردم دانستند و از خدمات مجاهدانه و ایثارگرانه آحاد بسیجیان به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا و رزمایش کمک‌های مومنانه تقدیر و برای ایشان توفیقات روزافزون را از خداوند متعال مسئلت نمودند.
 
بسیج به عنوان بازوی توانمند نظام همواره در ایام سخت به ویزه حوادث اخیر مانند سیل، زلزله و بیماری کرونا در کنار مردم بوده و خدمات ارزشمندی انجام داده است. تلاش‌های این عزیزان را ارج مینهیم و توفیقات همه خدمتگزاران نظام اسلامی را از خداوند منان خواهانیم.

در ادامه خبر متن کامل پیام حضرات آیات را به شرح زیر مشاهده می کنید:
 
متن کامل پیام آیت الله سید محمد سعیدی  به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مثل کلمه طیبه کشجره طیبه اصل‌ها ثابت و فرع‌ها فی السماء
امام و بنیانگذار راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) فرمودند::
بسیج شجره طیبه و درخت تناوری است که شکوفه‌های آن بوی وصل می‌دهد.
این مولود مبارک انقلاب اسلامی که همواره در طول ۴۲ گذشته از زمان تاسیس تا کنون اثر گذارترین و فراگیرترین نهاد بوده است، بحمد الله توانسته در همه عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیاز‌های ملت عزیز و سلحشورو در میدان‌های دفاعی و امنیتی همانند دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت و هم در بحث‌های فرهنگی و تربیتی برای جوانان غیورمان و در ابعاد علمی و پژوهشی، چون دانش هسته‌ای و نانو تا بخش‌های صنعتی و و کشاورزی و حتی خدمات گسترده اجتماعی از قبیل: سیل، زلزله و اکنون در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا که در هر کوی و برزن از روحانی و دانشجو، تا پزشک و پرستار و گروه‌های خدماتی و امداد رسانی به آسیب دیدگان نقش بیافرینند. این نهاد مقدس و لشکر مخلص خدا هم در امروز و هم گذشته امیدی برای ایران و همه مستضعفان جهان به ویژه جهان اسلام شده، بلکه الگوئی بی بدیل برای تمام آزادی خواهان شده است.
اینجانب به آحاد مسئولین عزیز در همه قوا توصیه می‌کنم برای رسیدن به آرمان‌های بلند امام راحل رضوان الله علیه و خلف
صالحش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (ادام الله ظله العالی) و برای نیل به قله رفیع تمدن اسلامی و در مسیر ظهور حضرت
حجت (ارواحنا له الفداء) و خدمت به ملت شریف و عزیزمان از بکارگیری و میدان دادن به این فرزند غیور امام و امت دریغ
ننموده و با بهره گیری از از این دریای خروشان امت برای تداوم خدمات ارزشمند و مورد نیاز آحاد مردم و جوانان غیرتمندمان در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی آنان به جهادی همه جانبه بپردازند.

سید محمد سعیدی
تولیت آستانه مقدسه حضرت
فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و
نماینده، ولی فقیه در استان قم
 
متن کامل پیام آیت الله العظمی علوی گرگانی به این شرح است:

بسمه تعالی

نگاه به گذشته انقلاب و تاریخ ۴۰ ساله آن نشان میدهد که هر زمان فرهنگ بسیجی و همیاری عمومی و مردمی در میان آحاد ملت و مسئولین ما وجود داشته است موفقیت‌های درخشان کسب شده است.
بسیجی بودن وداشتن فرهنگ بسیجی به لباس و عنوان و مدرک و امثال آن نیست بلکه عمل همراه با تعهد و ایثار و اخلاص و ایمان راسخ و تبعیت از دستورات ولایت فقیه، انسان را در زمره خیل عظیم بسیجیان قرار میدهد.
حضور نیرو‌های متعهد در صحنه کمک به مردم در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و کمک‌های مومنانه در جریان بیماری کرونا و حضور پزشکان مخلص و بسیجی در صحنه درمان و کمک به بیماران، نمونه‌های بارز فرهنگ بسیجی است.
امروز مردم با وجود تحریم‌ها و بیماری فراگیر کرونا دچار مشکلات حاد اقتصادی و تنگنا‌های شدید معیشتی هستند و از مسئولین خود نارضایتی جدی دارند، لذا به سران سه قوه و زیر مجموعه‌های آن‌ها توصیه میکنم برای برون رفت از این مشکلات همت و تلاش خود را افزایش داده و با تقویت فرهنگ بسیجی در درون خود و نزدیکی به سطح زندگی مردم و دوری از تشریفات زائد و اصلاح قوانین دست و پا گیر و تفکر مدیریتی و قطع امید به خارج به حل مشکلات مردم بپردازند و به نیرو‌های جوان و نخبه بها داده تا بر مشکلات فائق آیند.
امید است خداوند فرج حقیقی را بر مستضعفین فراهم نماید.

پیام آیت الله یزدی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین  به شرح زیراست:
بسم الله الرحمن الرحیم
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین (آیه ۶۹ سوره‌ی عنکبوت)
بسیج لشکر مخلص خداست، این جمله ماندگار و همیشه جاوید امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) در شان و مرتبت بسیج هنوز هم طنین انداز است چرا که میدان مجاهدت و تلاش برای حفظ و صیانت از اسلام و انقلاب و ملت غیور و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیوسته آرمان محوری بسیج و بسیجیان عزیز بوده و اکنون که چهار دهه از عمر گرانب‌ها و مبارک این شجره طیبه میگذرد امت اسلام وبلکه مستضعفان جهان پیش از گذشته به وجود چنین مولود مبارکی افتخار و مباهات میکند وبسیج را الگویی بی نظیر برای رسیدن به قله‌های عزت و صیانت از شرف و غیرت خود و رسیدن به آرمان‌های بلند و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی میدانند. این سربازان جان بر کف امام و انقلاب و ملت سلحشورمان در طول حیات طیبه خود از آغاز پیدایش که با بحران‌های اوایل پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی تا کنون که دفاع از حریم مقاومت اسلامی در عرصه‌ی بین المللی به ویژه جهان اسلام مواجه بوده و هست همواره منشاء خیر و برکت و اثر گذار‌ترین نهاد انقلابی و جهادی بوده است.
چه در دوران ۸ سال دفاع مقدس و چه در مواقع بحرانی و اضطراری مانند سیل و زلزله و بلایای طبیعی و اکنون با ابتلای جهان و کشور عزیزمان با هجمه ویروس منحوس کرونا، باز این سیل عظیم بسیج است که متشکل از اقشار مختلف مردم اعم از فرهنگی و دانشجو و طلبه و روحانی و پزشک و پرستار، با مقابله جانانه در این عرصه با فداکاری و ایثار پای در مبارزه و مجاهده نهاده و جان هزاران انسان را نجات میدهند.
این نوید امیدی است که باید همه‌ی مسئولان در همه طبقات مخصوصا دولت محترم برای قدر شناسی از ملت همیشه در صحنه مان ازاین ذخیره الهی برای رفع مشکلات و تسهیل امور معیشتی و اقتصادی مردم بهره گرفته و خدمت به جامعه جوان کشورمان را با استفاده از ظرفیت‌های جوان و خلاق این مرز و بوم وجهه همت خود سازند و همانطور که بار‌ها رهبری معظم انقلاب در تداوم راه نورانی امام راحل بر این مهم تاکید و توصیه نمودند، با توجه و اتکاء به ظرفیت‌های درونی نظام و دشمنان، استکبار را از کید و مکرشان پشیمان و مایوس کنند.
ان شاءالله

ارسال نظرات
پر بیننده ها