عملیات اجرایی ساخت کانال آب کشاورزی روستای مغانجوق توسط گروه‌های جهادی پایگاه شهید قنبرپور حوزه دو شهری شهید طالعی آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۹۷۶۹۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی امروز در آغاز عملیات اجرایی ساخت کانال آب کشاورزی روستای مغانجوق توسط گروه‌های جهادی پایگاه شهید قنبرپور حوزه دو شهری شهید طالعی، اظهار کرد: طول این پروژه ۱۲٠٠ متر است؛  این پروژه در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲٠٠ میلیون ریال با مشارکت کشاورزان منطقه و از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی منطقه و هدررفت حدود ۴۵ درصد از آب کشاورزی در مسیر قبلی، با بهره برداری از این کانال آب، طبق برآوردهای انجام شده ۴٠ درصد افزایش تولید محصولات کشاورزی در پایین دست این پروژه را در سال آتی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲٠٠ خانوار روستایی از پروژه کانال آب جدید بهره مند خواهند شد.

فرمانده سپاه سلماس از کلنگ زنی پروژه احداث کانال آب کشاورزی روستای چهریق خبر داد و طول این پروژه را ۷٠٠ متر عنوان کرد و افزود: این پروژه در راستای تحقق شعار سال برای تحت پوشش قرار دادن ۲۵٠٠ هکتار زمین زراعی با مشارکت کشاورزان منطقه و از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) اجرا می‌شود.

این مسئول گفت: بهینه سازی مسیرهای قدیمی و انتقال آب کشاورزی یکی از روش‌های مهم برای جلوگیری از هدررفت آب در مسیر و بهره وری بیشتر برای تولید محصولات کشاورزی و خودکفایی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات